Home Economie Cum și-a pus Dan Șova consilierii personali în locul managerilor privați

Cum și-a pus Dan Șova consilierii personali în locul managerilor privați

by S. C.

Proiectul de management pri­vat la companiile de stat din sub­ordinea Ministerului Trans­porturilor, care s-a dorit să fie o piatră de temelie a stra­tegiei de eficientizare a acestora, în contextul în care multe dintre ele re­pre­zentau adevărate găuri negre, s-a trans­format într-un eşec plătit din bani publici, potrivit zf.ro.

Deşi a avut un contract de 200.000 de euro cu PwC, George Butunoiu şi avocaţii D&B David şi Baias pentru selecţia de manageri privaţi pentru companii precum Tarom, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti sau CFR Marfă, Ministerul Transporturilor a început în ultima perioadă să facă schimbări de management pe cont propriu aproape săptămânal, iar pe lista noilor şefi se află nu doar persoane care au sau au avut activitate politică în cadrul partidului aflat la guvernare, ci şi care nu au experienţă care să corespundă cu profilul profesional impus prin lege pentru managerii privaţi. Explicaţii privind schimbările nu au venit însă din partea Ministerului Trans­porturilor.

Un consiliu plin de consilierii lui Şova la CFR Marfă

Ministerul Transporturilor, condus de Dan Şova, a schimbat întregul consiliul de administraţie de la CFR Marfă fără nicio explicaţie şi a numit un altul format din consilieri personali, un inspector, un fost şef al companiei de stat în 1998-2001 şi alţi doi membri despre care nu se ştie nimic, dat fiind că CV-urile acestora nu au fost făcute publice. Astfel în CA-ul companiei naţionale CFR Marfă au ajuns directorul de cabinet al ministrului transporturilor şi consiliera lui Şova – Alina Pârâială, Dan Toader (consilier la Ministerul Transporturilor, potrivit ultimei declaraţii de avere de pe site-ul instituţiei), Elena Viorica Merti­cariu (consilier personal la cabinetul secretarului de stat, conform celei mai recente declaraţii de avere de pe site-ul instituţiei), George Buruiană, consilier pe probleme feroviare şi fost şef al companiei în 1998-2001 care după plecarea de la CFR Marfă a contribuit la înfiinţarea unui transportator privat de marfă pe calea ferată, ce a devenit concurentul CFR Marfă. Din CA-ul CFR Marfă mai fac parte Mircea Florin Biban (inspector-şef la Inspectoratul de Siguranţă Feroviară Cluj în cadrul Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română), Dan Jianu şi Vasile Rodin-Calomfirescu, despre care nu s-au făcut publice informaţii, scriu jurnaliștii de la zf.

Integral pe zf.ro.

 

 

You may also like

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai recente

Actualitate

Economie

Stiinta

@2023 – Expres Magazin. Toate drepturile, rezervate.