Preţul kilometrului de autostradă de munte în cazul Comarnic – Braşov este unul dintre cele mai scăzute din lume, în condiţiile în care pentru lucrări similare în SUA, Germania, Franţa şi Spania preţul a fost de 2,5 – 3 ori mai mare decât ce au negociat autorităţile române din domeniu, a afirmat, miercuri, ministrul Transporturilor, Dan Şova.
În luna ianuarie, ministrul Transporturilor, Dan Şova, afirma, pe blogul său, că preţul pe kilometru pentru autostrada Comarnic-Braşov a fost redus, în urma negocierilor, cu peste şapte milioane euro faţă de preţul negociat în 2010, de la 35.281.737 euro/km la 28 milioane euro/km.
”Acestea sunt cele mai mici tarife de autostradă din UE, modul de stabilire a acestora ţinând cont de realităţile concrete din România, respectiv de puterea de cumpărare a cetăţenilor români”, scria Dan Şova pe site-ul său.
Potrivit acestuia, autostrada Comarnic – Braşov va avea 60 de kilometri lungime, din care 53,215 kilometri de autostradă propriu-zis şi încă aproximativ şapte kilometri legăturile (tot în regim de autostradă) spre localităţile pe lângă care trece, respectiv Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov.