Home Arta Ce se poartă în sezonul toamnă-iarnă 2010

Ce se poartă în sezonul toamnă-iarnă 2010

by Ioana Popescu

Moda este astăzi unul dintre cele mai dezbătute aspecte ale vieţii noastre. Dacă o iei prea în serios ajungi să fii acuzat de superficialitate, dacă o ignori total poţi fi etichetat drept o persoană ştearsă. În ambele situaţii există un element de adevăr, chiar şi atunci când contra-exemplele sunt nenumărate. Elementul de adevăr se sprijină însă pe o realitate pe cât se poate de sociologică, care spune că moda este, dincolo de orice, un fenomen social. Au arătat-o sociologi de renume (ca Simmel şi Hebdige) pentru care, desigur, moda nu era decât un mod de a pune mai bine în evidenţă felul în care prind formă două elemente constitutive ale vieţii sociale: dorinţa de adaptabilitate, prin intermediul afilierii la un gurp, şi respectiv aceea de inovare socială. Alfel spus, atunci când alegem să ne îmbrăcăm într-un fel sau altul, dorim să arătăm atât că „ceva” ne place, sau din contră, că nu ne place, dar şi că putem fi originali.

Entuziasmul general cu care blogurile de fashion au fost primite în ultimii ani atestă toate aceste realităţi. Astfel, moda high fashion a început să tragă din ce în ce mai mult cu ochiul la modul în care strada se exprimă. Iar diferitele porturi tradiţionale, meserii care aduc cu ele şi un stil vestimentar aparte, sau pur si simplu preferinţele izolate ale unuia sau altuia, devin sursa numărul unu de inspiraţie a marilor creatori de modă. Nici aceştia din urmă nu se lasă însă mai prejos.

Cum miza originalităţii creşte zilnic, lupta pentru autenticitate şi inedit a modei pret-a-porter devine din ce în ce mai stânsă.

Iar cel mai bun exemplu ne este oferit de sezonul toamnă-iarnă 2010-2011, care readuce în prim-plan personaje celebre ale culturii populare.

În plin Război Rece, intrigile poliţiste din serialul The Avengers reuşiseră să cucerească milioane de fani şi impuneau moda „Emma Peel”. Ţinutele de piele ale celebrului personaj, fustele mini şi imprimeurile pop-art ale anilor ’60 sunt reintroduse astfel în modă de către case precum Hermes, Dsquared2 sau Gareth Pugh şi pe alocuri chiar de Oscar de la Renta. Amelia Earhart, celebra femeie pilot dispărută în apele Pacificului în 1937 este readusă şi ea la viaţă de către Hilary Swank, în filmul Amelia. Asta l-a inspirat, se pare, pe Christopher Bailey, creative director la Burberry, să reintroducă în scenă jacheta de piele, căptuşită cu blană de oaie, simbol al stilului Aviator. Ideea este dusă mai departe de nume precum Pringle of Scotland, Wunderkind şi Michael Kors.

Confruntarea majoră în sezonul ce vine se duce însă între stilul masculin-feminin, care jonglează între tăieturile slim-minimal şi cele maxi a la Annie Hall, şi respectiv cel ultra feminin, inspirat cu precădere din croielile anilor ’50. Prima categorie este recreată de nume precum Stella McCartney, Jil Sander, Ann Demeulemeester, Bottega Veneta sau Carolina Herrera, iar cea de-a doua de către Prada şi Luis Vuitton. Cât despre paleta coloristică preferată pentru sezonul acesta, ea oscilează între varianta monocromă, a nuanţelor de gri, bej, kaki şi negru sau extrema cealaltă, a imprimeurilor în culori electrice. Iar le nivel de accente, nu trebuie uitate capele, jachetele parka, paltoanele camel, tricotajele voluminoase, şi de ce nu, aerul ştrengăresc al lui Oliver Twist, care l-a inspirat pe Galliano în desenarea colecţiei pentru Christian Dior.

You may also like

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai recente

Actualitate

Economie

Stiinta

@2023 – Expres Magazin. Toate drepturile, rezervate.