Pana la finalul anului va fi lansat Monitorul Preturilor, un site care va afisa preturile practicate de marile magazine pentru alimentele de baza ale populatiei. Initiativa apartine Consiliului Concurentei si a fost anuntata de presedintele acestei institutii, Bogdan Chiritoriu.
Consiliul Concurentei doreste sa implementeze o platforma on-line de monitorizare a preturilor, care va ajuta cetatenii sa afle unde gasesc cele mai bune preturi ale produselor din cosul zilnic de cumparaturi.
De la 1 iunie, odata cu reducerea TVA la 9% la toate produsele alimentare, bauturile nealcoolice si serviciile de alimentatie publica, Consiliul Concurentei a demarat o actiune de monitorizare a preturilor a 18 produse din aproximativ 600 de magazine. Intre aceste magazine se regasesc si urmatorii noua retaileri: Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny si Profi.
Proiectul a fost anuntat din 2010 de Ministerul Economiei, dar nu s-a mai realizat
In 2010, Ministerul Economiei, condus de Adriean Videanu, a dorit lansarea unui proiect asemanator, intitulat Observatorul Preturilor, prin care se dorea crearea unei competitii reale intre lanturile de magazine.
sursa- AvocatNet.ro