In sezonul rece, organismul este mult mai expus la raceli. Iata de ce trebuie sa luam masuri.

Alimentatia are un rol important in construirea unui sistem imunitar puternic, de aceea nutritionistii ne sfatuiesc sa adoptam mese bogate in fructe si legume, surse importante de fitonutrienti, vitamine si minerale (vitamina A, vitamina C, vitamina E, zinc, seleniu, magneziu, potasiu). Nu in ultimul rand, vitamina D are un rol vital in combaterea infectiilor, in absorbtia calciului si mentinerea unui sistem imunitar sanatos.

Usturoiul (prin alicina) si ceapa sunt alimente speciale, adevarate antibiotice naturale, de aceea se incurajeaza prezenta lor in alimentatie inca de la varste fragede. Ciupercile au capacitatea de a creste productia de anticorpi in organism si sunt o sursa importanta de proteine vegetale de calitate superioara. S-a demonstrat, in plus, ca fibrele solubile prezente din abundenta in citrice, mere, morcovi, fasole verde si ovaz ajuta la scaderea inflamatiei si la cresterea raspunsului de aparare al organismului impotriva infectiilor.
In mod special trebuie acordata atentie lactatelor – iaurtul si chefirul, prin continutul sau natural sau imbogatit in probiotice, sau branza, prin acidul linoleic conjugat prezent in grasimea naturala a laptelui, stimuleaza consistent raspunsul imunitar.”, a declarat dr Luminita Florea, medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice, Centrul Medical ProVita – Diagnostic si tratament pentru healthy.kudika.ro.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.