Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a cheltuit în primele opt luni ale acestui an doar 79 mil. euro pentru construirea de autostrăzi, adică mai puţin de un sfert din banii pe care statul i-a alocat pentru aceste şosele pentru întreg anul 2014, aproape 400 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza informaţiilor transmise de compania de drumuri.
Astfel, CNADNR mai are de cheltuit în ultimele patru luni ale anului circa 300 de milioane de euro pentru autostrăzi, în condiţiile în care sezonul de construcţii s-ar putea încheia în octombrie-noiembrie, în funcţie de condiţiile meteo. Suma redusă pe care statul a direcţionat-o către şantierele de autostrăzi în primele opt luni ale acestui an denotă, încă o dată, dezastrul din sectorul investiţiilor publice, dar şi unul dintre cele mai importante motive pentru care România a reintrat în recesiune tehnică anul acesta.
Anumite loturi de autostrăzi, aşa cum este Gilău – Mihăieşti, situat pe Autostrada Transilvania, nu au primit nici măcar un euro de la CNADNR de la începutul anului până la finalul lunii august, relevă datele transmise de compania de drumuri. Alte tronsoane de autostrăzi care nu au primit încă niciun ban în 2014, deşi la început de an statul alocase bugete pentru acestea, sunt loturile 2 şi 4 ale secţiunii Lugoj – Deva.