Lanțul de magazine de îmbrăcăminte Zara și-a retras campania de publicitate în care a folosit manechine cu membre lipsă și statuete îmbrăcate în alb după ce aceasta a atras critici dure și un apel la boicot din partea activiștilor pro-palestinieni, relatează luni Reuters. Colecția „Atelier”, formată din șase jachete, este una dintre cele mai scumpe ale Zara, cu prețuri cuprinse între 229 $ pentru un sacou gri din lână și 799 $ pentru o jachetă de piele cu ținte.

Imaginile cu manechinele au fost retrase atât de pe prima pagina a website-ului Zara, cât și din aplicația sa pentru dispozitivele mobile.

Inditex, compania care deține Zara, a declarat că schimbarea face parte dintr-o procedură de rutină pentru „reîmprospătarea” conținutului. Ea nu a oferit comentarii asupra apelului la boicotarea brandului, dar a precizat că fotografiile pentru campania de publicitate a colecției numite „Atelier” au fost făcute în luna septembrie, după ce conceptul a fost gândit în iulie.

Cu alte cuvinte, Inditex a lăsat de înțeles că imaginile nu au vreo legătură cu războiul dintre Hamas și Israel, care a început odată cu atacul surpriză al organizației teroriste palestiniene pe 7 octombrie.

Contul de Instagram al Zara a fost luat cu asalt de utilizatorii rețelei de socializare, mii de comentarii făcute la fotografiile pentru colecția „Atelier” criticând dur imaginile, în timp ce pe platforma „X”, fosta Twitter, mesajul „#BoycottZara” a devenit viral.

În una dintre fotografiile incriminate un model a fost înfățișat purtând pe braț un manechin îmbrăcat în alb, în timp ce în o alta un bust zace pe podea. O altă fotografie a prezentat un manechin fără mâini.

Numeroși internauți au afirmat că imaginile au amintit de fotografiile victimelor bombardamentelor israeliene din Fâșia Gaza, care în unele cazuri au fost înfășurate în alb de serviciile de urgență palestiniene.

Zara a declarat la lansarea colecției pe 7 decembrie că aceasta a fost inspirată de croitorii pentru bărbați ai secolelor trecute. Fotografiile par să arate un atelier de artist, cu scări, materiale de ambalare, cutii de lemn și scripeți, iar asistenții poartă combinezoane.

Reacția subliniază sensibilitatea crescută pe care mărcile internaționale o gestionează în contextul conflictului din Gaza și a apelurilor la boicotarea companiilor din cauza poziției lor. CEO-ul Web Summit a demisionat în octombrie după comentarii pe care le-a făcut în legătură cu conflictul Israel-Hamas.