Zahărul. Ce este zahărul?

Banalul zahăr pe care-l folosim zilnic în alimentația noastră.  Câți dintre noi știm că se numește „moartea albă”? Chiar să fie  unul dintre cei mai mari dușmani ai omului? Însă, înainte să descoperim  efectele negative pe care le are consumul de zahăr asupra sănătăţii noastre să vedem o scurtă istorie a zahărului.

Se pare că cei din Polinezia foloseau trestia de zahăr ca îndulcitor acum mai bine de 5.000 de ani. Cu timpul, trestia de zahăr a început să fie cultivată în India, de acolo răspândindu-se și în Vest. Iar în 1493, Cristofor Columb a adus trestia de zahăr în Caraibe, de unde s-a răspândit în Europa.

Zahărul este de fapt zaharoza provenită de la sfecla de zahăr sau trestia de zahăr.  Zahărul rafinat  este un produs chimic procesat industrial, deci nenatural. Dar, chiar  să fie unul dintre cei mai mari dușmani ai omului?

Vom enumera  doar câteva dintre efectele negative pe care le are consumul de zahăr asupra sănătăţii noastre deorece  zahărul poate fi de vină și de  producerea celulelor canceroase.

  • Zahărul duce la scăderea imunităţii;
  • Zahărul poate conduce la instalarea diabetului;
  • De fiecare dată când mâncăm dulciuri, pancresul produce şi secretă o cantitate prea mare de insulină;
  • Zahărul favorizează osteoporoza şi slăbirea danturii;

Când consumăm zahăr, în organism se produce o cantitate mare de acizi care trebuie neutralizaţi.  Cine  neutralizeaza acizii? Calciul.

  • Zahărul rafinat epuizează rezervele de vitamine B ale organismului;
  • Zahărul creşte aciditatea gastrică;
  • Zahărul îngraşă organele;

Produsele care conţin zahăr natural sau îndulcitori artificiali favorizează acumularea de grăsime pe organele interne.

  • Zahărul dăunează inimii;
  • Acolo unde există o predispoziţie la diabet, există şi o predispoziţie la boli de inimă;
  • Zahărul crește colesterolul.

Persoanele care nu suferă de diabet sau de obezitate, nivelul colesterolului rău în sânge este mai mare dacă acestea obişnuiesc să mănânce alimente care contin zahăr.

  • Zahărul afectează funcţionarea creierului Există o legătură între consumul de glucoză şi îmbătrânirea celulelor
  • Zahărul poate cauza şi îmbătrânirea neuronilor, motiv pentru care consumul excesiv de zahăr poate fi vinovat de pierderile de memorie
  • Excesul de zahăr scurtează viaţa

180.000 de decese din lume au fost atribuite îndulcitorilor din băuturile răcoritoare.

  • Zahărul creează dependenţă

Este ca un drog,  creează dependenţă. Dependența de zahăr este mai puternică decât cea de tutun… sau decât cea de alcool, precizează unii specialiști în nutriție.

  • Zahărul îngraşă. Zahărul este o sursă foarte mare de calorii, dar niciodată nu ști cât de mult este prea mult, pentru că rareori te poţi sătura de dulce.

Insă pentru a avea o viață sănătoasă putem înlocui zahărul cu  înlocuitori naturali

Cel mai benefic și la îndemână înlocuitor natural al zahărului este mierea de albine, un produs viu.  Studiile realizate de-a lungul timpului au demonstrat că mierea este un aliment  nu doar în menținerea frumuseții fizice, ci și în păstrarea sănătății organismului. Să vedem câteva proprietăși ale mierii de albine:

Mierea este bogată în vitamine, minerale și aminoacizi. Este singurul aliment care nu se alterează. Are un conținut mare de carbohidrați, ceea ce conferă energie.  Mierea este cel mai rapid și mai puternic energizant natural. Este bogată în antioxidanți, aceștia   fiind importanți în prevenirea cancerului și a bolilor de inimă. Previne infecțiile. Este un foarte bun detoxifiant, stimulază digestia și metabolismul.

 

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.