Casa de modă Gucci, unul dintre cei mai renumiți jucători din industria modei de lux, a reușit, de-a lungul timpului, să cucerească inimile publicului cu estetica sa distinctivă, nonconformistă.
Deși a trecut prin schimbări mari la nivel de management și/sau din punct de vedere creativ, Gucci a rămas un brand ușor de recunoscut, păstrând întotdeauna imprimeuri, simboluri sau materiale familiare publicului său. În ultima lor colecție Resort 2024, casa de modă a adus o schimbare surprinzătoare în strategia și imaginea lor, după concedierea subită a fostului director creativ, Alessandro Michele.
Un nou director artistic, o nouă viziune
Așadar, unul dintre factorii-cheie ai acestei ”revoluții” Gucci este numirea unui nou director artistic sau, mai mult, plecarea fostului designer ce a ocupat această funcție. Deși Michele a fost înlocuit deja cu Sabato de Sarno – creator ce va lansa prima lui colecție Gucci în toamna acestui an, la Săptămâna Modei de la Milano – colecțiile de tranziție – inclusiv Resort/Cruise 2024 – au fost create de echipa de designeri din atelierele brandului, cu direcție clar trasată de CEO-ul Marco Bizzarri.
Într-un interviu acordat publicației New York Times, la începutul anului curent, Bizzarri a declarat că obiectivul actual Gucci este evoluția de la un brand axat pe modă și tendințe la un brand de lux atemporal, după modelul Louis Vuitton și Hermès, care au continuat să crească în ciuda instabilității economice cauzate de cea mai recentă pandemie.
Renunțarea la convenții
Astfel, Gucci va înceta să mai fie o casă de modă în sensul tradițional și va deveni un brand orientat strict spre creșterea vânzărilor. Se poate observa, în ultima colecție lansată, tendința de a pune mai mult accentul pe piese vestimentare purtabile, însă spectaculoase, tocmai prin simplitatea lor. Resort 2024 arată a orice, numai a Gucci nu.
Colecția include piese similare cu cele mai recente colecții Prada, Miu Miu, Louis Vuitton și Bottega Veneta – bluze simple, culori vibrante, fuste midi drepte și combinații surprinzătoare de elemente sport cu rochii romantice și glam. Este, cu siguranță, o direcție mai fresh, orientată mult mai mult către publicul tânăr, în încercarea de a menține brandul relevant pe piață.
Sustenabilitate și responsabilitate socială
Gucci a recunoscut impactul industriei modei asupra mediului și a adoptat măsuri concrete pentru a reduce amprenta ecologică. În colecția Resort 2024 au fost utilizate materiale sustenabile și reciclate, iar producția s-a concentrat pe procese mai puțin poluante. Gucci a transmis un mesaj puternic și în ceea ce privește responsabilitatea socială, promovând diversitatea și incluziunea, prin prezentarea modelelor din diferite etnii și tipologii de corpuri, în cadrul prezentărilor lor de modă.
Experiențe digitale inovatoare
O altă schimbare semnificativă în strategia Gucci este adoptarea tehnologiei digitale și a inovațiilor în prezentările lor de modă. În locul defilărilor tradiționale pe podium, Gucci a creat o experiență virtuală captivantă, unde spectatorii au putut explora colecția Resort 2024 într-un mediu 3D interactiv. Acest pas inovator a permis brandului să se conecteze cu o audiență globală mai largă și să ofere o experiență unică în domeniul modei.
Mulți fani ai casei de modă s-au simțit dezamăgiți, chiar depășiți de dimensiunea evenimentului și de ideile prezentate, însă nu cred că această nouă direcție eclectică Gucci ar trebui să ne sperie, ci să ne stârnească interesul pentru a descoperi noile siluete, materiale, îmbinări de culori și texturi pe care le va aduce Sabato De Sarno la lumină. Viitorul chiar sună (arată, în cazul de față) bine!