Home Actualitate Halucinant! Raport al accidentului din Apuseni care arată incompetența STS, Romatsa și ministerul Transporturilor (STENOGRAME)

Halucinant! Raport al accidentului din Apuseni care arată incompetența STS, Romatsa și ministerul Transporturilor (STENOGRAME)

by George Avram

Într-un raport realizat de Ministerul Transporturilor se arată că acesta nu a convocat comitetul de urgență în cazul accidentului aviatic din Apuseni deoarece a considerat că  nu  este vorba despre un accident major și nu a produs disfuncționalități în infrastructura de transport.

Nu se știe de la câte victime în sus poate fi considerat accident major. Acesta s-a soldat cu 7 victim , dintre care doi morți.

Cu puțin timp înainte de apariția pe piață al acestui raport, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu spunea jurnaliștilor cam același lucru, ceea ce înseamnă că aceasta a înghițit tot ce I-au spus subordonații, fără nicio urmă de discernământ.

Iată un fragment dintr-o discuție halucinantă care a avut loc între ISU și Romasta.

La ora 14:34, aflat la 44 rnile inainte de Sibiu, pifotuf raporteaza pentru prirna data ca are givraj si ca va cobori incercand sa mentina nivelul de zbor 100 105 (aprox 3350 m). ln total, fenomenuf de givraj a fost mentionat in convorbiri pe durata a 44 min (intre orele 14:34 si 15:18).

La ora 14:48 pilotul a cerut TWR Sibiu METAR-uf de Sibiu. (METAR = situatia existenta a vremii de aerodrom).

La ora 15:18 pîlotul a raportat ca a trecut de Sibiu cu 20 mile si din cauza givrajului a trebuit sa coboare ia nivelul de zbor 85 (aprox. 2800 m). Aeronava iesise din spatiul aerian controlat si evolua dupa reguli de zbor la vedere.

Se constată că de ia 14:34:31 Ia 15:18:41, timp de 44 de minute, aeronava a zburat în condiţii de givraj, timp in care a survolat aeroportur Sibiu. Mai mult la 14:48:11, a cerut de la TWR Sibiu ultimul METAR de Sibiu, ceea ce indică faptui că pilotul a luat in considerare opţiunea de a ateriza la Sibiu.

Zborui la vedere este asumat integral de comandantut aeronavei, ROMATSA având rol de informare la cerere.

La ora 15:43:53 ţinta având altitudinea de 6300 picioare (1920 metri) se află sub Aititudinea Minima de Sector de siguranţă din acea zonă, respectiv 8000 de picioare (2440 nnetri), si nu a mai fost vizibilă pe ecranul radar al ROMATSA, datorită formelor de refief si a acoperirii radar in zona muntoasă.

La ora 15:45:28 controlorul de trafic incearcă fără succes să stabilească legătura radio cu aeronava asa cum rezultă din inregistrările audio de la ROMATSA, Conform Art. 5.2.1 din OMT nr. 60512008 pentru apobarea Reglementării Aeronauticii Civile Ronnâne RACR-ATS „Serviciile de trafic aerian”:

a) Faza de incertitudine se ‘instiinţează atunci când:

Cel mai devreme moment când se constată că fie nu s-a mai primit niciun mesaj de la o aeronavă timp de 30 de minute după momentul la care ar fi trebuit să se primească un mesaj, fie că au trecut 30 de minute la care s-a inmrcat fără success pentru prima data să se stabilească o comunicaţie cu o asemenea aeronavă; sau când 0 aeronavă nu soseşte Tntr-un interval de 30 minute de la ultimul timp estimate de sosire care a fost notificat sau care a fost estimat de unităţile de tratic aerian.

Derularea evenimenteJor, respectiv apelul primit la ora 16:04 de către Turnul de Control Oradea ROMATSA de la ISU Bihor prin care se confirmă aterizarea fortată a aeronavei, nu a mai impus declararea fazelor de alertare si s-a trecut direct la faza de pericol, si a stabilirii locaţiei, imediat după primirea apelului. in această convorbire ISU Bihor menţionează locaţia accidentului, intre Cămpeni şi Abrud (13 km pe sosea)

La ora 16:13, ROMATSA solicită reconfirmarea locaţiei de la ISU Alba. Acesta comunică o nouă locatie a accidentului, cuprinsă Tntre Scărisoara si Huedin. Ulterior, Tn jurul orei 16.25, Supervizorui de Sală, folosind telefonul personal, a obţinut de la ISU Alba informaţia că există coordonatele geografice ale locului accidentului (Lat. 46,6023, Long 22,98421) stabilite cu ajutorul aplicaţiilor din telefonul mobil al unui supravieţuitor cu care ISU se află in legătură.

Coordonatele comunicate de ISU Alba au fost reconfirmate de ISU Cluj la ora 18.51, asa cum rezultă din convorbirea telefonică inregistrată.

Discuţie ISU – ROMATSA
ora 18.51
Supervizor sală: Vă salut, de la centrul de dirijare a zborurilor sunt.
ISU Cluj: N-am uitat de dumneavoastră, dar încă nu au ajuns colegii acolo.
Sup. sală: Dar coordonatele geografice aveţi dumneavoastră de acolo?
ISU Cluj: Am.
Sup. sală: Mi le spuneţi şi mie?
ISU Cluj: Un moment. Latitudine 46,6023. Longitudine 22,98421.
Sup. sală: Dar de unde le aveţi pe acestea?
ISU Cluj: De la STS.
Sup. sală: Au un format care nu ne este familiar nouă. Când aveţi veşti vă rog să mă sunaţi.
ora 19.01
Sup. sală: Spuneţi-mi, coordonatele acelea pe care mi le-aţi transmis dumneavoastră într-un format care nouă nu ne este familiar. Nu aveţi o transformare în format cu minute, secunde?
ISU Cluj: Nu.
Sup. sală: Şi nu ştiţi cum se transformă?
ISU Cluj: Nu ştiu. Mie de la STS mi-au dat coordonatele acestea.

Din continutul convorbirbor telefonice dintre ROMATSA si ISU Albaţ respectiv 1SU Cruj reiese că acestea se aflau în contact telefonic permanent cu supravieţuitorli, că se cunostea poziţia lor si că mai era nevoie doar de o perioadă de timp necesară deplasărli salvatorilor la locul indicat de ISU.

You may also like

1 comment

Anton Stanciu 4 februarie 2014 - 23:36

De ce ne intrebam (vis-a-vis de balbaiala din 20 ianuarie 2014) de ce una ca asta a fost numita ministru si mai este si astazi ministru ??????

Reply

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai recente

Actualitate

Economie

Stiinta

@2023 – Expres Magazin. Toate drepturile, rezervate.