Două lucruri despre povestea asta cu logo-ul buclucaş: 1. Dobitocii ăia de la THR, care au făcut „brandul”, au fost atât de blegi încât s-au expus unui scandal monstru şi poate şi unei rezilieri de contract pentru că nici măcar n-au făcut efortul de a desena ceva original. Ar fi fost doar o discuţie calitativă (ne place/nu ne place), dar acum, e o ruşine. Au cumpărat şi ei, ca şi alţii, un logo dintr-o bază de imagini şi l-au vândut guvernului român cu 890 de mii de euro.

M-am ocupat, la un moment dat, de noul logo al unei emisiuni de la Antena 1. Am regulat compania aia de grafică de-am înnebunit-o. Au făcut peste 50 de variante, pe diferite abordări grafice. Am putut vedea şi înţelege întreg procesul creativ prin care au trecut ca să ajungă la forma finală. Aşa se fac lucrurile dacă respecţi mandatul pe care l-ai primit şi banii de care dispui pentru o treabă.

Aş vrea să văd acum corespondenţa dintre minister şi THR pe tema logo-ului. Să văd şi celelalte propuneri ale firmei dacă or fi fost, lucru de care, sincer, mă cam îndoiesc.

2. Dna Udrea dă vina pe firmă; potrivit contractului, aceasta era obligată să livreze o operă originală. Fireşte că, acum, există un motiv serios pentru rezilierea contractului.

Dar vă invit să vă gândiţi, totuşi, şi la răspunderea ministrului Turismului. Lansarea unui program care costă 75 de milioane de euro este marcată de scandalul unei meschinării comise cu logo-ul campaniei.

Ce putea face dna Udrea pentru ca acest moment penibil să nu se producă? E o întrebare legitimă, la care trebuie să răspundă orice manager când ceva din ce coordonează el merge prost (bine, în lumea reală, nu a guvernelor României, un manager pe mâna căruia se petrece aşa un pocinog zboară instant).

Ei bine, dacă ar fi organizat o dezbatere publică asupra variantelor propuse de THR (dacă or fi fost mai multe), poate că Piticu ar fi descoperit ridicolul situaţiei înainte de aprobarea planului sau poate altcineva, n-are importanţă. Poate că, ştiind că proiectul va fi examinat de zeci de mii de ochi, THR s-ar fi simţit obligată să lucreze serios pentru contractul acesta de 890 de mii de euro, nu să-şi bată joc. Poate că întreg scandalul şi tot penibilul situaţiei ar fi fost evitate.

Citiţi tot articolul pe www.petreanu.ro

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.