Daca vrei sa renunti la cele cateva kilograme puse peste iarna, poti incerca o dieta fara carbohidranti. Aceasta este recomandata de specialisti, iar studiile sustin ipoteza slabirii prin consumarea alimentelor sarace in carbohidrati. De asemenea, pe langa scaderea in greutatea, aceasta cura te mentine sanatoasa si contribuie diminuarea riscului imbolnavire.

Pentru a stii ce alimente sunt recomandate pentru tine, este indicat sa tii cont de anumite lucruri de care depind dieta ta si anume, cat de sanatoasa esti, cat sport faci si la ce greutate ai vrea sa ajungi.

Ce este dieta fara carbohidranti?

Carbohidranti sunt raspunzatori pentru cresterea numarului de calorii. O modalitate de a slabi este sa renunti la carbohidranti si sa urmezi o dieta in care sa te lipsesti total de acestia.

Daca te decizi a urmezi o dieta „no carb”, este important sa retii ca o astfel de dieta e temporara si nu reprezinta un mod de alimentatie pe care trebuie sa-l urmezi tot restul vietii.

In general, alimentele fara carbohidranti recomandate in cura de slabire sunt: carnea de pui, porc, pestele, ouale, legumele, fructele, nucile, grasimile si uleiurile sanatoase, condimentele, lactatele si cerealele fara gluten. Trebuie sa te feresti in schimb sa consumi zahar, ulei de seminte, produse procesate dietetice (cum ar fi sucurile) sau „low fat”.

De ce ar trebui sa tii cont atunci cand urmezi o dieta fara carbohidranti

Pentru ca dieta sa fie eficienta, trebuie sa iei in seama cativa factori care impiedica scaderea in greutate.

Stresul. Din pacate, nu este suficient sa tii o cura si sa faci sport pentru a slabi. Trebuie ,de asemenea, sa te asiguri ca organismul tau functioneaza optim, iar nivelul hormonal este la valoarea normala. Stresul, iti va da peste cap dieta, deoarece va creste nivelul hormonilor stresului, precum cortizolul. Acesta iti va da o stare de foame sit e va face sa tanjesti dupa tot felul de alimente nesanatoase.

Crezi ca dieta nu da roade. Atunci atunci cand incepi o dieta trebuie sa stii ca scaderea in greutate nu reprezinta un proces linear. Prin urmare, vor fi zilele in care acul cantarului va da inapoi si altele in care va urca. Dar nu ai de ce sa te ingrijorezi, asta nu este un semn ca dieta nu functioneaza. Majoritatea persoanelor care urmeaza o dieta fara carbohidranti pierd foarte mult in greutate in prima saptamana. Insa, de fapt, este vorba de eliminarea apei din organism.

Consumul de nuci in exces. Nucile si alunele sun recomandate in curele de slabire, insa consumate cu moderatie. Motivul pentru care nu trebuie facut abuz de ele este acela ca nucile sunt bogate in grasimi. Prin urmare evita sa iei numeroase astfel de gustari, pentru ca poti sa cazi rapid in capcana. Vei fi tentata sa mananci foarte mult, pentru ca nu sunt satioase, insa aminteste-ti ca aceastea au un continut ridicat de calorii.

Somnul. Un somn odihnitor este crucial pentru sanatate. Privarea de somn este corelata de medicii specialisti cu cresterea in greutate si obezitatea. Prin urmare, ai grija sa dormi suficient, iar daca te confrunti cu probleme de somn, consulta un medic.

Consumul de lactate. O alta categorie de alimente low-carb o reprezinta lactatale. Acestea, ca si nucile pot reprezenta o problema . Desi au continut de carbohidranti scazut, unele lactate sunt foarte bogate in proteine. Proteinele, asemenea carbohidrantilor, cresc nivelul insulinei. Astfel,energia in loc sa fie consumata, se depoziteaza. Aminoaciziii din lactate sunt responsabili de cresterea insulinei. Cel mai sigur aliment din aceasta categorie este untul. Prin urmare il poti pastra in mesele tale atat timp cat elimini celelalte produse din lapte.

Sport insuficient sau deloc. Scopul exercitilor fizice nu este doar pierderea in greutate. Sportul contribuie mai mult la sanatatea mentala. Prin urmare antreneaza-te, iar beneficile vor fi atat pentru stare fizica cat si psihica.

Mananci intruna. Nu exista niciun avantaj in avea avea mese mici, dar dese. Este recomandat sa te limitezi la maxim patru mese pe zi consistente si fara abateri de la dieta.

Dieta fara carbohidranti prin care pierzi 13 kilograme in 30 de zile

Pentru ca acum esti informata si stii ce elemente sa iei in calcul pe parcurusl unei cure de slabire, iata ce reguli trebuie sa urmezi si ce alimente sa consumi timp de o luna pentru a slabi 13 kilograme. Pentru ca dieta sa fie eficienta, este indicat sa nu te abati de la ea si sa practici sport in paralel.

Regula nr.1 – Fara carbohidranti albi

Evita consumul de carbohidranti albi precum painea, orezul, cerealele, cartofii sau pastele. Daca te tii departe de aceste alimente, dieta ta va fi eficienta.

Regula nr. 2 – Mananca aceleasi produse

Cele mai de succes diete pentru slabit se bazeaza pe consumul acelorasi alimente pe tot parcusul curei. Combina si amesteca astefel incat sa obtii feluri de mancare cu cate un aliment din fiecare grupa:

Proteine: oua, piept de pui, carne de porc, carne de vita ecologica
Legume: plante leguminoase, fasole neagra, fasole pestrita
Verdeturi: spanac, sparanghel, mazare, legume mixte (porumb, cartofi)

Mananca atat cat doresti din alimentele de mai sus. Alege trei sau patru mese pe zi in care sa folosesti aceleasi ingrediente pe care le poti combina dupa bunul plac.

Regula nr. 3 – Nu bea calorii

Consuma foarte multa apa, dar si ceai neindulcit, apa carbogazoasa sau cafea simpla (fara zahar sau lapte). Evita in schimb laptele sau sucurile de fructe. Daca esti iubitoare de vin, te poti rasfata cu un pahar pe zi, studiile aratand ca acesta poate contribui la scaderea in greutate si ajuta la recuperarea in urma unui antrenament sportiv.

Regula nr. 4- O zi de rasfat pe saptamana

Alege o zi in care sa iti permiti sa mananci orice doresti, insa cu limite. Oricum, dupa cateva saptamani de dieta iti vei obisnui organismul cu acest tip de alimentatie, prin urmare acesta va considera produsele interzise de la dieta ca nocive si va reactiona ca atare. Tocmai de aceea e recomandat ca in ziua ta de rasfat sa nu faci excese, pentru ca s-ar putea sa se intoarca impotriva ta.

Incearca aceasta dieta fara carbohidranti daca vrei sa scapi de 13 kg in 30 de zile. Insa, nu uita ca nu doar alimentatia este importanta, ci si un antrenament fizic. Ai grija de sanatatea ta. Un somn odihnitor te va mentine in forma si iti va da energie , prin urmare, uita de stres si dormi suficient.

sursa: divahair.ro

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.