Preşedintele CJ Constanţa este urmărit penal de DNA pentru că a vândut „pe persoană fizică” unui cetăţean Portul Izvoarele și terenul aferent, de 1,7 hectare, luciu de apă şi pădure
Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu, este urmărit penal de DNA pentru că a vândut unui cetăţean din Drăgăneşti-Olt, un port şi 1,7 hectare de teren (luciu de apă şi pădure) din satul Izvoarele, comuna Lipniţa.
Portul a fost tranzacţionat, în vara lui 2009, în faţa notarului Ruxandra Darie, soţia vicepreşedintelui CJ Constanţa, cu 1,2 milioane de lei. Într-un răspuns oficial solicitat de Sursa Zilei, Ministerul Transporturilor susţine că nu are nicio idee despre situaţia Portului Lipniţa, întrucât nu s-ar afla pe lista sa de obiective. Răspunsul ocoleşte realitatea, întrucât la dosarul DNA există documente care atestă valoarea portului ca „investiţie în curs” a Ministerului Transporturilor.
Investiții dinainte de ’89, abandonate 20 de ani
În anii `80, statul român a construit pe malul Dunării, în aval de Cetatea Păcuiul lui Soare, un port. În realitate un cheu, un acostament din beton al cărui scop era acela să primească şlepurile care încărcau calcarul extras de la Oltina şi Canaraua Fetii şi îl duceau la combinatul Siderca din Călăraşi. Tot atunci, în apropierea cheului a fost începută şi construcţia unui funicular, care trebuia să ajute la încărcarea mărfurilor. După falimentul companiei miniere Dobromin SA şi a clientului Siderca Călăraşi, Portul Izvoarele (numit aşa după satul la marginea căruia a fost construit), a fost abandonat. De altfel, construcţia era atât de fragedă la Revoluţie, încât puţini dintre localnici mai au în minte imaginea unei barje încărcate cu piatră. La 20 de ani distanţă, când statul român părea să fi uitat de investiţia din mijlocul pustiei dobrogene, un primar local s-a împroprietărit el însuşi cu lucrarea şi terenul aferente. Este vorba despre Florin Georgel Onescu, primarul comunei Lipniţa, omul care printr-o simplă hotărâre de Consiliu Local, dată în primăvara lui 2009, a trecut construcţia hidrotehnică din proprietatea publică a statului, în proprietatea privată a Primăriei pe care o conduce și acum. Aşa s-a transformat portul Izvoarele în Portul Lipniţa – denumire sub care ar fi fost făcute mai multe studii de oportunitate în vederea concesionării.
Integral pe sursazilei.ro