După o vizită efectuată la Bucureşti de reprezentanţii Comisiei Europene, oficialii Metrorex au reuşit să obţină aprobarea oficialilor europeni şi pentru modernizarea magistralelor 1 și 3, finanţarea pentru acest proiect urmând să fie făcută din fonduri europene. Primul pas pentru modernizarea acestor magistrale, constând în modernizarea sistemului de ventilaţie, a fost deja făcut.

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a declarat, într-un interviu acordat B365.ro, că magistralele 1 şi 3 vor fi modernizate din bani europeni.

„La Magistralele 1 şi 3 se vor face aceleaşi modernizări ca şi la Magistralele 2 şi 4. Avem finanţare şi pentru modernizarea sistemului de taxare, pentru modernizarea sistemului de ventilaţie. Începem cu 6 staţii şi continuăm apoi pe următorul program. E vorba de şase staţii, de pe tronsonul Petrache Poenaru – Timpuri Noi, primul tronson de metrou care a fost dat în folosinţă la început, în 1979”, a declarat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Potrivit oficialilor Metrorex, la Magistrala 2 se va face o modernizare capitală, de la calea de rulare (şina) şi sistemul de ventilaţie, şi până la finisajele din staţie şi sistemul de iluminat, instalaţiile electrice sau instalaţiile sanitare. De asemenea, se vor moderniza şi accesele în staţiile de metrou. „Pentru Magistralele 2 şi 4 am primit deja finanţare. La Magistrala 4 vin bani europeni pentru cele două staţii care sunt acum în lucru, Laminorului şi Lac Străuleşti. Depoul nu a intrat pe finanţare europeană pentru că au fost anumite condiţii, ne blocam şi dura foarte mult timp. Iniţial nu voiau să ne dea bani europeni pentru cele două staţii pentru că au spus că nu se justifică fiindcă nu avem încărcare cu călători, dar până la urmă i-am convins. Am discutat cu reprezentanţii Comisiei Europene şi cu cei ai JASPERS-ului, consultantul lor, şi ne-au acceptat, asta e important. Pentru depou şi parcare vor fi alocaţi banii de la bugetul de stat”, a explicat Aurel Radu.

„Acum se infiltrează o cantitate destul de mare de apă în pereţii staţiilor de pe Magistrala 2, însă, prin aceste investiţii se vor reduce aproape la zero infiltraţiile din staţii, dar, clădirile, în general, sunt nişte construcţii elastice, care au tot felul de deformaţii şi cu timpul se vor crea, pe toată durata de viaţă a construcţiei, alte microfisuri care vor duce la alte infiltraţii, astfel că această problemă a infiltraţiilor nu poate fi stopată permanent”, a explicat Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex.

Potrivit oficialilor companiei, infiltraţiile sunt cauzate şi de Dâmboviţa, care trece deasupra tunelului de metrou. „La Unirii, înainte de a se construi metroul, prin intersecţie trecea Dâmboviţa. Actualmente Dâmboviţa trece pe deasupra tunelului de metrou. Sunt infiltraţii pentru că, oricât ai izola de bine, apa tot pătrunde. În plus, există şi condens, în staţii. Vom interveni cu soluţii speciale, nu vom finisa fără să remediem totul”, au mai spus reprezentanţii Metrorex.

Proiectul privind îmbunătăţirea serviciilor de transport public cu metroul pe Magistrala 2, Berceni – Pipera face parte din acelaşi program – POS-T- Fonduri de Coeziune, este in valoare de 403 milioane de euro (fara TVA), iar lucrările vor demara în anul 2015. Astfel, se va înlocui complet calea de rulare pe o lungime de 19 km (cale dublă) în aşa fel încât încât să corespundă standardelor europene referitoare la zgomot şi vibraţie, utilizate în Uniunea Europeană şi adoptate şi de România. De asemenea, vor fi modernizate toate instalaţiile (de automatizare trafic, electrice, sanitare, de ventilaţie, de informare a publicului călător) şi se vor reface toate finisajele. Se va continua accesibilizarea staţiilor de metrou pentru persoanele cu dizabilităţi.

Sursele de finanţare ale contractului ce urmează a fi atribuit sunt asigurate din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial Transport şi de la bugetul de stat.

Scopul procedurii de achiziţie este contractarea lucrărilor necesare pentru modernizarea instalaţiilor de ventilaţie pe tronsonul Petrache Poenaru (Semănătoarea) – Timpuri Noi, respectiv staţiile Petrache Poenaru, Grozăveşti, Eroilor, Izvor, Piaţa Unirii1, Timpuri Noi şi interstaţiile Petrache Poenaru-Grozăveşti, Eroilor-Grozăveşti, Izvor-Eroilor, Piaţa Unirii1-Izvor, Timpuri Noi-Piaţa Unirii1.

sursa: B365.ro

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.