România este un şantier. 200 de km de autostradă sunt în construcţie sau aşteaptă ca lucrările să fie demarate. Autorităţile speră ca termenul de finalizare să fie anul 2016. Valoarea contractelor pentru aceste şantiere se apropie de un miliard de euro, iar până acum CNADNR a plătit aproximativ 230 de mili­oane de euro către constructorii acestor autostrăzi.

În lipsa unor investiţii consistente din partea statului, construcţiile de infrastructură, un sector care ar trebui să susţină întreaga economie, au scăzut cu aproape 27% în primul semestru al acestui an, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Investiţiile publice s-au ridicat în primele şapte luni ale anului la circa 1,3 miliarde de euro, în scădere cu 29% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

CNADNR a semnat anul acesta doar două contracte noi pentru construirea de autostrăzi, loturile 3 şi 4 din tronsonul Sebeş-Turda. Printre tronsoanele de autostrăzi pe care CNADNR le-a scos la licitaţie anul acesta se numără lotul al doilea al autostrăzii Nădlac – Arad (16 kilometri), realizat deja în proporţie de 85% şi estimat să mai coste aproape 32 milioane de euro, autostrada Ogra – Târgu-Mureş pentru 226 de milioane de euro, Câmpia Turzii – Ogra pentru circa 428 de milioane de euro, dar şi  Suplacu de Barcău – Borş pentru aproape 265 de milioane de euro.

„Toată lumea vorbeşte de taxe. Ar trebui să vorbim în general despre banii pe care îi avem la dispoziţie de la Uniunea Europeană şi pe care noi nu am fost pregătiţi să-i absorbim”, a declarat profesorul Nicu Marcu, invitat în emisiunea Daily Income.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.