Home Actualitate Rezultatul alegerilor este victoria serviciilor. Nu neapărat româneşti

Rezultatul alegerilor este victoria serviciilor. Nu neapărat româneşti

by Mirela Manu

Rezultatul alegerilor prezidenţiale nu este unul determinat de nemulţumirea populară şi nici de modul dezastruos de guvernare din ultimi ani, atât din „Epoca Boc”, dar şi din „Repriza Ponta”. Votul popular nu a fost determinat nici măcar de propunerile legislative aberante pe care le-a propus tabăra aflată vremelnic la guvernare. Nu, acestea existau de mult timp şi erau vizibile pentru cei care ştiu să traducă gesturile politice ale conducătorilor noştri în registrul corect. Realitatea este că a fost o uriaşă victorie a serviciilor secrete, nu neapărat româneşti, care s-au priceput de minune să manipuleze masele de alegători prin intermediul reţelelor sociale.

Strategii de campanie ai lui Klaus Iohannis, unii dintre ei urmând să apară în lumina reflectoarelor abia în perioada următoare, după „sesiunile de pregătire” ale proaspătului preşedinte cu Traian Băsescu, au înţeles faptul că manipularea tinerilor a devenit foarte uşor de realizat prin folosirea reţelelor sociale, despre care Vladimir Putin spunea, nu demult, că ar fi implementate special de serviciile occidentale pentru manipularea maselor. Pe fondul nemulţumirii populare, agitatorii cibernetici şi cei din mass-media au avut un succes nesperat chiar şi de ei, într-o societate unde capul este folosit şi la altceva, în afară de a susţine pălăria.

În spaţiul virtual nu partidele politice deţin controlul mediatic, ci indivizii care îşi dau cu părerea despre politică şi care, printr-o simplă postare, pot multiplica acum de milioane de ori o informaţie pe care nimeni nu mai are timp să o verifice. În acest mecanism, un rol esenţial îl are comunicarea interpersonală şi relaţia mai apropiată între cetăţenii politici online şi membrii grupurilor lor sociale. În acest mediu nu se aplică principiile din comunicarea mediatizată clasică. La televizor sau în publicaţiile scrise, dezbaterea este controlată de anumite reguli stricte şi deontologia îi obligă, măcar din punct de vedere moral, pe autori, să verifice mesajul pe care îl transmit, şi vorbim aici de actorii principali ai comunicării clasice cu care ne-am obişnuit, adică politicienii şi jurnaliştii. În mediul virtual mesajul nu mai poate fi controlat, feedback-ul este mult mai puternic, dar corectitudinea
informaţiilor nu. Politicienii şi jurnaliştii au din ce în ce mai mică influenţă în acest mediu.

Grupul de interese aflat în spatele lui Klaus Iohannis a înţeles cum poate fi mobilizat mediul online şi cât de important este să-i laşi pe fani să devină vectorii tăi de imagine. Datorită acestui lucru, rata angajamentului a fost una foarte mare, tradusă în numărul foarte mare de voturi. Numărul de fani ai noului preşedinte a depăşit un milion în campania electorală. De cealaltă parte, Victor Ponta nu a reuşit să-i mobilizeze pe fanii paginii sale de Facebook (peste 700.000) să descentralizeze mesajul politic, astfel încât acesta să ajungă în toate nodurile reţelei, rata de angajament fiind pentru acesta una destul de mică, aşa cum s-a întâmplat şi în anul 2012. Se dovedeşte încă o dată, dacă mai era nevoie, că PSD este deficitar în privinţa comunicării cu propriul electoral, alta decât prin comentarii aride, făcute la televizor, sau prin conferinţe ţinute în limbaj de lemn. Din păcate, în mediul
virtual se observă o scădere drastică a calităţii discursului, iar limbajul folosit este în mare parte colocvial, temele folosite de actorii politici în reţelele sociale fiind în mare măsură nepolitice, în timp ce temele politice sunt prezentate de aceştia sub formă de ştiri scurte, pentru amuzamentul vorbitorilor. Manipularea în masă prin acest procedeu face, însă, pentru prima dată, să nu ştim nici după validare dacă actualul preşedinte are vreo idee despre funcţia pe care o ocupă, dacă intenţionează să schimbe cu adevărat ceva sau se limitează la indicaţii populiste la adresa guvernului speriat de eşec al lui Victor Ponta.

Interesant este şi faptul că opoziţia nici măcar nu a mai făcut apel la subiectele cu adevărat „grele” în campanie prezidenţială, ale cărei ecouri nu s-au stins însă, şi abia acum apar la suprafaţă subiecte importante despre cei doi candidaţi, cum ar fi cele despre procesul soţiei lui Iohannis sau cel despre intenţia lui Victor Ponta de a gira o finanţare de zeci de milioane de euro pentru o aşa-zisă echipă de formula 1. „Serviciile” din spatele candidaţilor au considerat, pe bună dreptate, că mulţi dintre alegători sunt prea puţin evoluaţi pentru a putea disemina cum se cuvine asemenea subiecte. Aşa că s-au limitat la banalităţi, cum ar fi cozile de la secţiile de vot, de exemplu. Fenomenul „coada” a dat preşedintele, iar fenomenul reţelelor sociale a dat startul unui nou mod de manipulare în masă, foarte periculos, şi care a fost testat acum pentru prima oară cu adevărat asupra poporului român.

You may also like

30 comments

Ana-Maria Avram 23 noiembrie 2014 - 19:44

De ce am de fiecare data cand va citesc impresia ca, dincolo de penibila prezenta, sunteti o jalnica prezenta in lumea presei? O catastrofa. MM pe invers… Mi-e rusine de presa n=in care indrazniti sa va dati cu parerea, jalnica si penibila figura!

Reply
cristiana pricop 24 noiembrie 2014 - 09:14

pupy – cand Herr Lacusta o sa puna gloantzele pe protestatrii care ii vor vrea capul cand se vor dezmetici din manipulare
poate o sa te destepti si tu
nulele Preshului ales de serviciile straine inseamna LACUSTA in germana
pupy vine de la pupincuristo ce esti

Reply
Mihai Papuc 24 noiembrie 2014 - 12:25

Sunt nevoit as subscriu !

Reply
Veronica Popovici 23 noiembrie 2014 - 19:47

Stimata d-na Mirela Manu ,nu-i mare lucru sa fie adevarata presupunerea dumneavoastra despre…niste ”servicii ,nu neaparat romanesti ” ;dar despre cozile de la vot din Londra , mai ales de la ICR, din 2+16 noiembrie ,unde copilul meu a stat prima data 9 oresi nu a putut vota ,iar in data de 16 nov. a stat la la coada 12 ore ,batute la fix ,si in urma ei ,au ramas la coada ~900 de romani ,care nu au putut vota, doar acolo la acea sectie de vot !Copilul meu nu avea motiv sa ma minta !

Reply
Vishenika 23 noiembrie 2014 - 23:13

Care-i problema acum? Romanul isi merita soarta. Cum va asterneti, asa o sa dormiti, si sa va ajute D-l Iohannis sa va ajunga in viata macar de un asternut curat, ca sa nu ajungeti la bietii vostri parinti sau bunei, pe care i-ati scuipat in suflet cu alegerea voastra… Ei au ales ce trebuia sa aleaga, voi ati ales la betie… Ati facut o borta in cer… BRAVO romani, luati steguletele si mergeti inainte!!!

Reply
Mitica 25 noiembrie 2014 - 13:09

Daca tot vorbiti despre aceste lucuri asa de certe si usor dovedite de dumneavoastra si de multi altii, anume unde ar fi dovada a ceea ce spuneti? Aiai, pe de alta parte… esita dovezi clare cum ca postasii vajnici romani au dus la pensionarii nostri niste hartiute pe care era scris ca Iohanis le taie pensia daca iese presedinte! Si vorbim apoi de afirmatiile laudative de altfel ale Gabrielei Firea despr traficul de organe facut de Iohanis, tot aceeasi stimata doamna a comentat despr faptul ca Iohanis nu e bun de presedinte pt ca nu are copii – astea sunt niste mici (intr-adevar fata de cele expuse mai sus mici tare) dovezi cum ca strategii psd au lucrat finut si beton! Ca sa nu mai vorbim de ceea ce comenteaza unii sau altii care irosesc cuvintele (daca le-au avut vreodata) si copie graffiti-urile. Dovada doamna dovada (a ceea ce spuneti)!

Reply
Ana-Maria Avram 23 noiembrie 2014 - 19:49

nu inteleg cum o publicatie relativ serioasa promoveaza aceasta urata vaca obraznica si imbecila. Ca sa va reduca credibilitatea si sa ne enerveze cu suficienta si obraznicia ei. Urata obraznica si proasta.

Reply
Vishenika 23 noiembrie 2014 - 23:10

Care-i problema acum? Romanul isi merita soarta. Cum va asterneti, asa o sa dormiti, si sa va ajute D-l Iohannis sa va ajunga in viata macar de un asternut curat, ca sa nu ajungeti la bietii vostri parinti sau bunei, pe care i-ati scuipat in suflet cu alegerea voastra… Ei au ales ce trebuia sa aleaga, voi ati ales la betie…Ati facut o borta-n cer.BRAVO ROMANI, luati steguletele si mergeti inainte !!!

Reply
Gicuta 24 noiembrie 2014 - 11:15

Oare asa va comportati si in familie cand un membru al familiei dv. nu este deacord cu dv?

Reply
matahari 23 noiembrie 2014 - 20:54

Doamna draga sa zicem ca aveti dreptate, eu va spun ca fata mea in America nu a manipulato nimeni.Este plecata din cauza acestor nenorociti de comunisti ,lacomi aroganti , criminali (nu spun vorbe mari ,1990 au murit 1000 de tineri, ca sa para revolutie),tara este mosia lor si nu de acum ci din 1947. Doamna daca nu suntem ziaristi nu inseamna ca suntem si idioti. Iar cand a ajuns sa voteze de la mic la mare comentau ca neaparat tara daca nu scapa de comunisti se intoarce cu 50 de ani inapoi.Revenim daca asa a fost si s-a intamplat si a iesit Iohannis cu atat mai bine.Vad deja il caracterizati pe Iohannis nu ar cam, stii, dvs. cand ati intrat in meserie stiati acum s-au atunci mai multe.Asa si cu el presedintele statului este un serviciu( mai larg intradevar si cu multa responsabilitate, dar un serviciu.Si eu cred, in 25 de ani nu s-a facut nimic.Da stiu Basescu este de vina

Reply
Vishenika 23 noiembrie 2014 - 23:14

Care-i problema acum? Romanul isi merita soarta. Cum va asterneti, asa o sa dormiti, si sa va ajute D-l Iohannis sa va ajunga in viata macar de un asternut curat, ca sa nu ajungeti la bietii vostri parinti sau bunei, pe care i-ati scuipat in suflet cu alegerea voastra… Ei au ales ce trebuia sa aleaga, voi ati ales la betie… Ati facut o borta in cer… BRAVO romani, luati steguletele si mergeti inainte!!!

Reply
Moise Gheorghe 24 noiembrie 2014 - 10:20

… _ @ [„Rezultatul alegerilor este victoria serviciilor. Nu neapărat româneşti” … _*Mirela Manu*.

_ Auzi !; …- Si Eu, [tocmai credeam ca nu au priceput prea multi [cum] ca: …-*Romania, este tara Lucraturilor bine facute*], …si [mai] credeam ca nu mai sint si oameni destepti, printre jurnalistii de la „Expres Magazin”; …-Bravo Mireluta.

= Cu stima. -Mesia (vezi) _ https://mesia-romania5-14-ioan4-26.blogspot.com , …”posibil si probabil cenzurat, tot de aceia …”.

Reply
Moise Gheorghe 25 noiembrie 2014 - 14:38

… _ “ https://www.stiripesurse.ro/pnl-cere-schimbari-care-vor-crea-revolta-in-parlament_940130.html

… _ @ [“… (.) votul uninominal (.)”nu asigura reprezentativitate” si „aduce in Parlament si figuri exotice de la care nu poti pretinde efort legislativ de avergura”. (.) Mihai Razvan Ungureanu s-a pronuntat de asemenea pentru adoptarea votului electronic si a celui prin corespondenta. (.)”}


_ Da ?!!!; …-Vorba lui nenea Caragiale: …-“Bravos Notiune”, …despre [implicite] “figuri exotice, care aveti si [chiar] ati probat “la gramada”, Efort[ul] Legislativ de Anvergura /[adica]: …”Anvergura Aeriana”, …in Spatiu si Timp /[de 25 de ani, in Romania] (vezi prorocii[le]} _ Matei 24/28, …si, …
…[auzi ?!!!]: …-“Efort Legislativ de Anvergura” [?!!!], …care “a fost sublim dar a lipsit cu desavarsire”, …din partea celor /[“a la futebolul / la gramada / haidamacie la jaful Romaniei”], …si care se tot joaca in Romania, pe baza de …“gramada pe liste”[la intrarea in Parlament], …si, …[tot asa]/ “la gramada”, prin ridicare mainii in sala la vot”, …

..dar, …de ce nu invocati in loc de “gramada pe liste”, …”niscaiva criterii de selectie, inclusiv si mai ales profesionale, …altele decat gargara, gascareala si haidamaceala sustinuta de alde S.S. din afara Romaniei, …prin care este haituit Poporul Roman de multa vreme” (vezi prorocii[le]) _ Isaia 63/18,19; 9/[15],16; 6/[8],9-11, 2012,[2013]; 1/21,23; _ Ieremia 5/26-31; 9/3-5,8; _ Mica 2/2,3; 3/11; 7/1-3,[5], …

…toate acestea [asa], …caci nu stiti ce vremuri vor veni (vezi prorocii[le]) _ Matei 13/34,35,[16,17],13-15; _ Isaia 6/8,[9-11, 2012],2013; _ Romani[a] 11/3-5,[8]; 16/18; _ 2 Petru 3/1-3; _ 2 Timotei 3/[1-5],6,7],8,[9]; _ Daniel 11:1-11, 2012, 2013, 2014 -16;

…iar, prin “votul electronic” …si “prin corespondenta” [prin internet] …?!!!, …adica vreti sa „vindeti Rosia Montana, si toata Romania, [ce a mai ramas de vanzare], …prin votul parlamentarilor pe internet /[Bravo], …

…nu cumva vreti [voi] sa aplicati / sa autorizati cea “mai usoara si acoperita metoda de furt / hotie”, …reducanda totul la “mana gramezii mici”, …ca “buturuga mica, care rastoarna carul mare”, …cu efort infinit minim si “sub acoperire” /”votul electronic, [inclusiv], prin corespondenta”, …[auzi, …auzi … ?!!!!].

…stiut fiind ca “electronic se poate clona, fura si transmite orice”.

= Cu stima. – Mesia (vezi) _ Ioan 1/1,5,[11], 2012, 2013, 2014 -16; _ 10/[3,4],8,11, 2012, 2013, 2014 -16; _ Isaia 9/1,2,[6]; 55/1,6-9,[10],11; _ 1 Petru 2/1,2; _ Matei 13/57; _ Marcu 6/4; _ Ioan 4/44; 10/[20],21; _ Luca 24/[25],26,[27,45]; _ Isaia 53/1,[2-5],6; 9/1,2,[6]; _ Ioan 7/26.

Îmi place • Răspunde • 6 ore

Reply
Moise Gheorghe 25 noiembrie 2014 - 17:28

… _ @ [“Rezultatul alegerilor este victoria serviciilor. Nu neapărat româneşti, … _*Mirela Manu*”].

… _*Miorita* _ “Prorocia Pastorului cel Bun” (vezi) _ Ioan 10/[3,4],8,11, 2012, 2013, 2014 -16; _ Romani[a] 11/[3]-5,8; _ Daniel 11/14; _ Mica 7/[1],2-4; _ 1 Petru 2/9, …

…implicita in “prorocii / pre-viziuni” (vezi) _ Daniel 7/7,13; 8/26; 12/4,9;
… _ Isaia 6/8,[9-11], 2012, 2013; 9/1,2,[6]; 53/1,[2-5],6; 55/1,[6-9],11, …
… _ Ioan 1/1,5,[11], 2012, 2013, 2014 – 16; 10/8,11, 2012, 2013, 2014 -16, …
… _ Iesirea /”Trimiterea” -[Ex.] 3/14; 4/1,[10],11, 2012, 2013, 2014 -16, …

…[“prorocie”], revelata / implinita, in *aceasta vreme de stramtorare cum n-a mai fost [niciodata, nicodata, niciodata]* (vezi) _ Daniel 12/1, …”vremea [aceasta pe care o traiti] de pe urma” (vezi) _ Daniel 12/[1],4,[9,13]; _ Isaia 6/8,[9-11], 2012, 2013, …implicit[e] _ Luca 24/25-27,45, …[astfel]: …

… _”Si o ceata de derbedei din poporul tau, se vor rascula, ca sa implineasca vedenia [“Pastorului cel Bun”], … Dar vor cadea” (vezi) _ Daniel 11/14, …

…- Referitor la faptele “secrete / tainuite, ale jandarmilor palnetari”, in complicitate cu toti “toleratii / veneticii”, …”Ce-au venit in Tara asta, si-au cerut, [si vor], pamant si apa” (vezi) _ Psalmul 78/1-3,[4]: …

…-*Asculta Poporul Meu, invataturile Mele!…Ce am auzit, ce stim, ce ne-au povestit parintii nostri”, un *Popor de Pastori / Ciobani romani din Romania* (vezi) _ Luca 2/[4-7],8, …[si], …prin “Miorita”, [despre]: …

_*Bacii, …cel Francian si cel Ungurean, …

… [la care s-au alaturat in haita, si cei:
Austro-Germano-Americano-PambucCIAn] (vezi) _ Matei 24/[27],28, …

… La apus de Soare, …

…(adica / vezi): …[sfarsitul Erei Astrale – Soarele in Constelatia Pesti, …co-incidenta cu Sfarsitul Calendarului Mayas – 21.12.2012] (vezi) _ 2 Cronici 18/34,

…“Marii”[bacii / S.S.] se vorbira si se sfatuira,
Cum sa [Mi]-l omoare pe cel Moldo-Vlahian,
Ca-i mai ortoman, are oi mai multe,
Mandre si cornute, si cai invatati,
Si caini mai barbati, …Pe malurile Istrului,
Pe-un picior de Plai, pe-o gura de Rai,
Unde Domnul Dumnezeu, inca de la Facere,
A sadit o Gradina in Eden, spre Rasarit,
Si a pus acolo omul pe care-l intocmise,
Ca s-o lucreze si s-o pazeasca* (vezi) _ Geneza 2/8-14,[15-17]; _ Luca 2/8-14.

_ Da ! …-Dar, din pricina tolerarii “tradatorilor si vanzatorilor de Tara si Neam” / Poporul Roman – “o semintie aleasa” _ 1 Petru 2/9, -”Poporul Tau cel sfant, n-a stapanit Tara decat putina vreme; Vrasmasii nostri au calcat in picioare locasul Tau cel Sfant.” (vezi) _ Isaia 63/18;

_ Am ajuns ca un popor pe care nu l-ai carmuit Tu, si peste care niciodata nu s-a chemat Numele Tau.” (vezi) _ Isaia 63/19.

_ Vai, cetatea aceea credincioasa, cum a ajuns ****! -Era plina de judecata, dreptatea locuia in ea, si acum e plina de ucigasi! Mai marii tai sunt razvratiti si partasi cu hotii, toti iubesc mita si alearga dupa plata; Orfanului nu-i fac dreptate, si pricina vaduvei n-ajunge pana la ei. (vezi) _ Isaia 1/21,23;

_ Cei ce povatuiesc pe Poporul ACESTA i-l duc in ratacire, si cei ce se lasa povatuiti de ei sunt pierduti. (vezi) _ Isaia 3/12; 9/16.

_ Dar ce vor face la urma [?!] (vezi) _ Ieremia 5/26-29,31, …-Caci in Poporul Meu sint oameni rai; Ei pandesc ca pasararul care intinde laturi, intind curse , si prind oameni; …Asa ajung ei puternici si bogati.

_ Grozave lucruri, uracioase lucruri se fac in Tara. (vezi) _ Ieremia 5/30;

_ Au limba intinsa ca un arc si arunca minciuna; Si, nu prin adevar sint ei puternici in Tara; Caci merg din rautate in rautate si nu Ma cunosc. (vezi) _ Ieremia 9/3.

_ Daca poftesc ogoare, pun mana pe ele, daca doresc case le rapesc, asupresc pe om si casa lui, …”pe om si mostaenirea lui”. …-De aceea: … _ “Iata, am de gand sa aduc o nenorocire impotriva acestui leat de oameni, …si nu vor mai umbla cu capul atat de sus, caci vremile vor fi rele. (vezi) _ Mica 2/1-4; 3/11.

_ S-a dus omul de bine din Tara, si nu mai este nici un om cinstit printre oameni;[?!!] Toti stau la panda ……;
-Mainile lor sint indreptate sa faca rau: Carmuitorul cere “daruri” / danii / taxe / impozite, “Judecatorul cere Plata”, cel mare i-si arata pe fata ce doreste cu lacomie, si astfel “merg mana-n mana” (vezi) _ Mica 7/2,3.

_ Doamne, pe prorocii Tai i-au omorat, altarele Tale le-au surpat; Am ramas Eu singur, si cauta sa-mi ia viata. (vezi) _ Romania 11/3,[4],5.

_ Totusi, nu te teme turma mica; Pentru ca Tatal vostru va da cu placere Imparatia. (vezi) _ Luca 12/32.

_ Ziua vestita de toti prorocii Tai se apropie! Atunci va fi uluiala lor.” (vezi) _ Mica 7/4,[5]; _ 1 Petru 2/9.

= Cu stima. – Moise Gheorghe, care, [talmacit], inseamna -*Mesia*, …[in concordanta si conformitate cu prorociile / potrivit fagaduintei] (vezi) _ Deut18/15,18; _ Faptele Ap.3/22; _ Romani[a] 5/14; 10/[14 – Cum ?! _ Care Nume ?],17; _ Matei 17/1,[2-4],5; _ Apocalipsa 2/17; _ Romani[a] 10/17,[18-20]; _ Matei 1/18,21; _ Isaia 6/8,[9-11, 2012], 2013; 9/1,2,[6]; 65/1; 52/6 – *Gheorghe Moise _ Iata-Ma!*, …dar, “prorocii au pre-vazut, fara sa greseasca”: …*nu cheama nimeni Numele Meu*(vezi) _ Isaia 65/1; …-*Toate Religiile / Toat popoarele chemate …[la masa / dialog / hrana (vezi) _ Matei 4/4; _ Osea 4/6], …fara bani si fara plata* (vezi) _ Isaia 55/1,6-9,[10],11.

Reply
Moise Gheorghe 13 decembrie 2014 - 13:18

… _ @ [“Interesant este şi faptul că opoziţia nici măcar nu a mai făcut apel la subiectele cu adevărat „grele” în campanie prezidenţială, ale cărei ecouri nu s-au stins însă, şi abia acum apar la suprafaţă subiecte importante despre cei doi candidaţi, cum ar fi cele despre procesul soţiei lui Iohannis sau cel despre intenţia lui Victor Ponta de a gira o finanţare de zeci de milioane de euro pentru o aşa-zisă echipă de formula 1. „Serviciile” din spatele candidaţilor au considerat, pe bună dreptate, că mulţi dintre alegători sunt prea puţin evoluaţi pentru a putea disemina cum se cuvine asemenea subiecte. Aşa că s-au limitat la banalităţi, “]


-1) _ Da. …- Pentru ca “lucraturile erau aranjate”, chiar [d]inainte de “Turul I”, …

…[si], despre care au stiut toti / absolut “toti nababii politicii / derbedeii[smului] din Romania”, din toate partidele [“putere si opozitie”], …si de aceea nu [s-]au atacat [intre ei] si, subiectele “reciproc demolatoare”, …

…context in care este indreptatit / temeinic “Subiectul”: …-*Rezultatul alegerilor este victoria serviciilor. Nu neapărat româneşti*, …

…implicit sloganul: …-*Romania –Tara Lucraturilor Bine Facute*;

-2) _ Vezi ?! – Citeste: … _ https://www.evz.ro/dezvaluiri-cum-s-a-imbogatit-iohannis-folosindu-se-de-falsi-mostenitori-si-de-acte-fabricate.html

= Cu stima. –Mesia.

Reply
polaris 24 noiembrie 2014 - 11:04

Stimată doamnă, aveți dreptate. Mă mir că aveți curajul să o spuneți. Nu mă mir că manipulații nu-și dau seama că sunt manipulați. Cozi au fost din totdeauna. Uneori si cu scandal, ca în 2009. Dar niciodată nu a fost o mobilizare prin internet atat de mare. De unde cozile și mai mari, pentru că diaspora se informează mai ales de pe internet. Apoi agenții agitatori care nu erau neapărat membri sau simpatizanți ACL… ei au fost prezenți și în țară la manifestațiile organizate înaintea scrutinului 2, și în străinătate. Ca o coincidență, SRI se specializează în cyber security, are operațiuni în Ucraina, colaborează excelent cu SUA, își crește constant resursele și… intră în conflict cu SIE.

Reply
gianne 25 noiembrie 2014 - 12:37

Domnule polaris, eu fac parte din categoria celor care nu au fost la vot in primul tur, ci in al 2-lea. Am avut motivele mele pentru care nu am ajuns, dar as fi votat tot cu dl. Iohannis. Eu l-am vazut in alte interviuri si mi-a creat o impresie buna inainte de a sti ca este primarul Sibiului. Stau pe Facebook ocazional, dar am vazut ce s-a intamplat in ziua votului in strainatate … de la fosti colegi de facultate. Ei au postat imagini cu acele cozi imense de la Londra, respectiv Paris. NU am vazut ce se intampla in diaspora din alte surse, ci de la ei. Ei nu erau plecati in 2009, cand erau studenti, dar sunt plecati acum. Si nu sunt singurii care au ingrosat randurile celor plecati in strainatate pentru ca nu au putut gasi in Romania locurile de munca pentru care s-au pregatit. Pot distinge intre postari cu tendinta manipulatoare si altele. Le-am vazut, au existat, dar au fost si din partea celorlalti. Mult mai multe si mai dure (nu e bun pentru ca nu are copii, a vandut copii etc.), aparand si in presa. Nu sunt nici „basista”, intrucat nu mi-a placut caracterul domnului Basescu, in primul rand. Nu cred nici in plagiatul domnului Ponta, intrucat nu sunt in masura sa judec un domeniu la care nu ma pricep, deci pentru mine au fost irelevante propagandele de genul „plagiatorul”. Fac parte din noua generatie si nu sunt singura care gandeste astfel. De ce ne jigniti si spuneti ca suntem manipulati? Pentru ca am o parere, o opinie proprie?
Si, ca sa inchei, am rude in Teleorman. Eram acolo la primul tur, in vizita, la ai mei. Stiu cum s-a votat in cateva sate. Deci nu am plecat urechea nici la situatiile cu microbuzele (or fi fost, nu stiu) si nici la motivele pentru care au fost foarte multi pe listele suplimentare pentru ca…din start, daca am fi votat acolo, am fi fost 4 persoane pe liste suplimentare.

Reply
Dor Aleo 24 noiembrie 2014 - 12:02

” Realitatea este că a fost o uriaşă victorie a serviciilor secrete, nu neapărat româneşti, care s-au priceput de minune să manipuleze masele de alegători prin intermediul reţelelor sociale.”( am incheiat citatul) CARE REALITATE , Dna Manu ? REALITATEA PERCEPUTA PRIN OCHII DV ..DE ZIARIST ?!.. De respectarea legii ai auzit ? De deturnari de fonduri de la un minister la altul ai auzit ? De echitatea aplicarii legii in raport cu alte categorii sociale nedreptatite , ai auzit ? De amendarea hilara a unor legi care a creat rumoare si destabilizarea unor relatii sociale si politice a auzit ? De respectul cuvenit unor categorii care si-au adus aportul la daramarea sistemului comunist , ai auzit..D-na Mirela Manu ?!…

Reply
Mihai Papuc 24 noiembrie 2014 - 12:09

Autoarea sugerează că pagina de Fb a lui Klaus Iohannis a fost folosită pentru manipulare. Aș dori să ne dea și niște exemple concrete de aici: https://www.facebook.com/klausiohannis

Greu de crezut că va găsi ceva fals pe această pagină. Pe când la Ponta și televiziunile partenere, paginile de Fb și site-urile sunt pline de minciuni. Ceea ce unii nu înțeleg (sau cel puțin așa vor să pară) este că Poti minti o data un om, poti minti de mai multe ori un om, poti minti de mai multe ori mai multi oameni, dar nu poti minti tot timpul pe toata lumea.

Reply
te-am citit 24 noiembrie 2014 - 15:08

Da, asa este cînd nu iasă cu cine ai votat…serviciile-s de vina.Că parcă ăia plecati in diaspora au plecat de bine ce le-a fost.si apoi cu guvernarea Boc suna a frază scoasă din limbajul de lemn PSD-ist.Jenant articol si ar trebui să vă pună pe gînduri criticile cititorilor altfel veți păți ca Psd-isti care nici acum nu stiu ce i-a lovit.vorba lor …trebuie sa vedem ce n-a mers bine…
pai dacă nu tii cont de reply-uri si critici vei cădea cît de curînd…numai bine…

Reply
Mitica 25 noiembrie 2014 - 13:20

Cand pierzi alegerile faci exact cum a facut dl Ponta – elegant, iesi si recunosti ca ai fost infrant si le ceri sustinatorilor sa nu faca tam-tam… liniste si calm! Ca au fost serviciile, ca a fost culoarea nu stiu care, ca a fost nu stiu cine dragostea mea, oare chiar asa de greu e de digerat?
Pe de alta parte cei care au mers cu dl Ponta au mers pe panta unirii si nu a dezbinarii, insa din ceea ce vad se continua din partea sustinatorilor lui o stare de dezbinare, apoi unde e acea unire dorita in lozinci sforaitoare? De ex: „…D-l Iohannis sa va ajunga in viata macar de un asternut curat, ca sa nu ajungeti la bietii vostri parinti sau bunei, pe care i-ati scuipat in suflet cu alegerea voastra…” seamana a sustinator de mare unire?! ca sa nu mai vorbim de altfel de exprimari pline de interjectii si de iz de toaleta!

Reply
Andrei Preda 24 noiembrie 2014 - 16:35

Cred ca este cea mai proasta deductie cu aere logice din ultima vreme. Slabut. Foarte slabut. Cat despre puterea retelelor sociale chiar aterizarea mea poe aceasta pagina este un bun exemplu. Am dat click dar in nici un caz nu sunt de acord cu ce scrieti. Sah mat.

Reply
andrea 25 noiembrie 2014 - 02:03

stimata mirela, de unde doamne iarta-ma ai mai aparut si tu ? jurnalist ? cine ti-a dat drumul stimabila si de unde ? nu pot crede ca cineva poate scrie asa niste eberatii. faci meseria de rusine. dar ce ne mai miram, astazi orice dobitoc poate scrie orice.

Reply
Mike 25 noiembrie 2014 - 09:09

Deci tembela asta ii critica pe „manipulatorii” care posteaza „fapte neverificabile”, pt ca n-ar fi „deontologi”, ca „profesionistii”, propunand in schimb teoria – extrem de verificabila si de precisa – ca initiatorii manipularii sunt niste „servicii secrete, nu neaparat romanesti”. Iar pontalaii pun botul.

Reply
diana_napoca 25 noiembrie 2014 - 19:57

Madam Manu,sunteti penibila…Nu va e jena?

Reply
Toma Laurentiu 26 noiembrie 2014 - 22:32

Dragi comentatori, nu va mai bateti capul cu mizeriile scrise de aceasta cucoana. O simpla cautare pe internet va lamureste total in privinta statutului asa-zisei jurnaliste. Cititi aici:
https://www.viatavalcii.ro/index.php/component/content/article/50-primul/30822 cum-catig-consilierul-parvu-licitaii-cu-concubina.html

Si aici:
https://www.voceavalcii.ro/2014022319782/JENANT-Cum-fac-unii-presa-la-Valcea.html

Reply
Laurentiu Toma 26 noiembrie 2014 - 22:46

Dragi comentatori, nu va mai bateti capul cu mizeriile scrise de aceasta cucoana. O simpla cautare pe internet va lamureste total in privinta statutului asa-zisei jurnaliste. Cititi aici:
https://www.viatavalcii.ro/index.php/component/content/article/50-primul/30822 cum-catig-consilierul-parvu-licitaii-cu-concubina.html
Si aici:
https://www.voceavalcii.ro/2014022319782/JENANT-Cum-fac-unii-presa-la-Valcea.html

Reply
mihai 4 decembrie 2014 - 23:24

Teoria Conspiraţiei – Romȃnia aparţine PPE
Iată că şi evenimentele petrecute ȋn Romȃnia ȋntre 14 şi 16 noiembrie nu rămȃn fără suspiciuni demne de dosarele importante ale Teoriei Conspiraţiei ;).
Rezultatul alegerilor din turul doi a fost convenit cu mai multe zile ȋnainte de ziua votului. La fel ca şi ȋn CE, unde preşedenţia a fost negociată ȋnainte de alegeri, şi ȋn Romȃnia s-a procedat ȋn mod similar. Cele mai importante argumente vizibile public ar fi următoarele :
– In ultimul interviu dat de Dragnea lui Rareş Bogdan, a menţionat, ȋn premieră şi fără să fie ȋntrebat că dacă Ponta pierde alegerile, el rămȃne alături de el. La data respectivă, această supoziţie nu avea nici un fundament. Cine are cunoştinţă despre limbajul nonverbal, modul de interpretare al acestuia au remarcat ca Dragnea nu spune tot ce ştie, ascunde ceva;
– In ultima prezentare la Antena 3 a lui Ponta, la fel, limbajul non verbal ne-a arătat o persoană ȋmpăcată cu gȃndul că nu va fi Preşedintele Romȃniei, fiind dinafara familiei PPE care conduce Europa. Decizia era luată, iar Ponta, diplomat, a ȋnţeles că nu se poate opune;
– Figura generalului Gabriel Oprea, dimineaţa devreme cȃnd s-a prezentat la vot, era tristă şi aplecată, nu exprima voioşie şi ȋncredere ȋn cȃştigarea scrutinului, şi el ştia ceva;
– Mesajul Patriarhului Daniel pune capac la toate acestea :”” „De multe ori ne vine in ajutor un strain pe care nu l-am vazut vreodata sau de la care niciodata nu am asteptat un ajutor. Prin aceasta, Evanghelia de astazi ne arata, asadar, ca fiecare om din lumea aceasta, indiferent de etnie, stare sociala sau varsta, are o valoare eterna si unica”, a continuat acesta.

„In istoria poporului roman, ca raspuns la rugaciunile sale pentru a dobandi libertatea si unitatea nationala, adesea Dumnezeu a lucrat chiar si prin oameni straini de neamul nostru. De pilda, Romania Mare s-a realizat mai ales si prin conducatori ai Romaniei ca regele Ferdinand si regina Maria, care nu aveau deloc sange romanesc in venele lor.

Cand Dumnezeu voieste ca sa se ridice si sa ajute un popor, lucreaza prin cine voieste El, cand voieste si cum voieste, ca noi sa invatam ca nu numai cei de un neam cu noi sau rude apropiate pot sa ne ajute, ci, adesea, chiar si oameni straini de neamul nostru, dar care il iubesc si vor sa il ajute”, a mai spus Preafericitul.”” Mirenii au mers la vot după ascultarea slujbei Preafericitului;
– Alegerile din Romȃnia au fost cȃştigate de fapt de PPE, Johannis fiind doar un vector de imagine, iar Digi TV ȋmpreună cu specialistul Hurezeanu suportul realizării proiectului. De mai mulţi ani, Digi TV este suportul de bază al romȃnilor din diaspora pentru informare. Internetul, la fel, este un mijloc de comunicare mult mai utilizat de aceasta categorie de romȃni curajoşi care şi-au luat soarta ȋn mȃnă, riscȃnd totul pentru o viaţă mai bună. Prezentarea continuă a dificultăţilor de vot din diaspora, chiar şi ȋn ziua votului a constituit motivaţia care a scos la vot romȃnii sensibili la greutăţile semenilor lor, dormind ȋn corturi ȋn aşteptarea alegerilor, stȃnd ȋn frig şi ploaie, bătuţi, stropiţi cu gaze lacrimogene, etc. ; Pentru că toată lumea cerea, Guvernul Romȃniei avea posibilitatea să lase pentru diaspora şi trei zile pentru alegeri, nu era nici o grabă, procentul fiind aproximativ cunoscut;
– “Batista pe ţambal” a fost pusă ȋn multe secţii de votare din Romȃnia, unde oamenii cinstiţi au ieşit la vot cu bună credinţă, crezȃnd că ei vor hotărȋ viitorul lor. Aşa cred şi cei care joacă la LOTO, speranţa moare ultima;
– Romȃnii nu şi-au pus toate ouăle ȋn coşul PPE, ţinȃnd cont de cei care totuşi nu s-au prezentat la vot, ȋmpreună cu cei care au votat pentru social-democraţie rezultă o majoritate substanţială care poate cere rezultate de la cel ales: primo – datoriile Germaniei faţă de Romȃnia.
– Sunt voci care propun ca toţi romȃnii din diaspora să primească un ajutor lunar de 300 de euro, bineȋnţeles, cei care sunt ȋn nevoie;
– Alte voci susţin o Romȃnie puternică şi independentă deoarece dacă Romȃnia este colonie, diaspora nu mai este recunoscută, nu mai există, nu mai poate fi apărată.

Reply
mihai 4 decembrie 2014 - 23:25

Teoria Consiraţiei 2a – Este corect să furi voturile romȃnilor cu Internetul?
Quod erat demonstrandum sau “ceea ce trebuia demonstrat”
“”Vlad Tăușance, unul dintre oamenii care l-au ajutat pe Klaus Iohannis să devină primul politician european care a atins 1 milion de LIKE-uri pe Facebook

Vlad Tăușance este responsabil pentru comunicarea online în campania nou alesului președinte al României, Klaus Johannis
Și lui Vlad Tăușance, de 35 de ani, îi datorează președintele ales Klaus Iohannis victoria. Asta pentru că Vlad este cel care s-a ocupat de strategia și comunicarea online a candidatului ACL. Am vrut să aflu de la sursă ce a însemnat munca lui într-o campanie prezidențială, care au fost obiectivele, care au fost dificultățile și de ce, pentru prima dată într-un context politic cu miza supremă – președinția unei țări -, mediul online pare să fi fost unul dintre factorii decisivi prin intermediul căruia Klaus Iohannis a adunat puncte în plus de imagine și a devenit, astfel, președinte ales.
Care a fost rolul tău în campania lui Klaus Iohannis?
M-am ocupat, în principal, de branding și de strategie online, apoi de strategie de conținut, implementare, tuning și certuri cu colegii. Am avut parte de o echipă multi-disciplinară și versatilă, așa că am jucat de mai multe posturi în cele trei luni de muncă.
Care a fost strategia pentru online și care au fost principalele obiective ale campaniei din online?
Strategia a fost curată și de bun simț. Am refuzat să cosmetizăm sau să trucăm personajul real sau să ne subestimăm audiența. La schimb, am încercat să dăm muniție – text, video, foto, grafică – susținătorilor și să încurajăm inițiativele grass-roots.
Din punct de vedere demografic, ne-am concentrat pe mobilizarea hăului de potențial în participarea la vot: 18-35 de ani, urban, adică exact populația băștinașă de pe Facebook. Pariul meu personal a fost să câștigăm influencerii, să-i lăsăm pe ei să fie exuberanți, având în vedere că lucrăm pentru un candidat sobru. Am avut în spate zeci de ore și de Giga de cercetare proprie, de chestionare și sondaje asociative, am folosit mult A/B testingul, am testat soluții de data-warehouse.
Obiectivele au relativ fost simple: să câștigăm primul loc în online – peste 1.000.000 de likeuri și un reach de peste 5.000.000 – apoi să câștigăm alegerile. Ne-am depășit obiectivele. Avem mai mulți fani ca Merkel sau Hollande, cel mai bun engagement, dar și clipuri cu un milion de unici și peste 100.000 de share-uri, adică mai bine decât Inna sau Obama.
Care au fost atributele candidatului pe care ați mizat în campania online, deși ele au reprezentat un risc?
Dacă este să ne luăm după rețete, Klaus Iohannis este un produs politic greu de promovat online. Nu face poze cu pisici (deși are peste 5 azilante la curte), refuză să-și folosească familia în campanie (deși are o soție minunată și elegantă), nu vrea să intre în detalii despre viața personală (deși este pasionat de ciclism și de trandafiri), nu este spumos (deși are un sarcasm sibian de clasă), nu se lasă umanizat (deși este mai mult om decât om politic). Știi ce? Toate rețetele astea sunt niște tâmpenii. Tot ce am făcut a fost să fim coerenți în comunicare cu adevărata lui personalitate. Omul este un BMW într-o piață de mașini coreene second hand. Este griul-argintiu plictisitor? Sunt moderația sau consecvența defecte? Este seriozitatea un handicap? E atât de plictisitoare decența?

”Obiectivele au relativ fost simple: să câștigăm primul loc în online – peste 1.000.000 de likeuri și un reach de peste 5.000.000 – apoi să câștigăm alegerile”, spune Vlad Tăușance, strategul campaniei online pentru Klaus Iohannis.
Majoritatea de pe Facebook, cel puțin din cercul meu de prieteni și cunoscuți, au fost pro Iohannis. Ce anume crezi că i-a convins să-l susțină în mod organic? Mă refer aici la faptul că ei nu au fost din cercul așa numiților ”postaci” de serviciu.
Nu am avut divizie de postaci. Nu am coordonat echipe de lăudători. Am avut în task-force exact patru admini și moderatori de comentarii sau mesaje care s-au ocupat și de diseminarea mesajelor. Plus o campanie deFacebook ads calibrată maniacal pe micro-comunități locale sau de de interese. Și conținut de calitate.
Tipping-point-ul pentru mobilizare a fost ieșirea din cursă a Monicăi Macovei. După mahmureala celor 4,5 procente, oamenii deja intrați în viteză și luptă – influenceri, KOLi și Jedi de comunicare –s-au îndreptat spre cel mai plauzibil candidat. A fost un transfer de simpatie și mobilizare la care mă așteptam. Mantra mea a fost: #nevedemînturul2.
Felicit echipa de online MM, le mulțumesc talibanilor ei care ne-au susținut tacit sau fățiș. Vreau să precizez, însă, un lucru: în vârful lor de activitate au avut un engagement de 200.000 de oameni, la vreo 100.000 de fani. Noi aveam deja 400.000 de fani, și un fan base secundar de 600.000 care interacționa cu postările sau materialele noastre. În condițiile în care am difuzat cam jumătate din ce difuza Macovei, Udrea sau Ponta.

Reply
mihai 4 decembrie 2014 - 23:26

Teoria Consiraţiei 2b – Este corect să furi voturile romȃnilor cu Internetul?
Quod erat demonstrandum sau “ceea ce trebuia demonstrat”

Ce crezi că ați făcut voi bine din punctul de vedere al comunicării în online și unde a pierdut concurența în aceeași zonă?
Înainte de toate am avut un candidat în care am crezut și care a crezut în noi. E greu să vinzi un brand pe care nu l-ai cumpăra sau unul care te disprețuiește. Am fost, la fel ca domnul Iohannis, coerenți, disciplinați și punctuali. Am fost o mașinărie care a funcționat conform planului, nu conform emoției. Am refuzat clișee sau rețetele sigure – populisme, star endorsement, photo ops – și am consolidat un brand coerent și atipic. Tactic, am rupt normele lucrând cu fotografi profesioniști (mulțumim Mugur Varzariu și Manole Sava), dar și producând sute de vizualuri dedicate (big up Argo Media) și mesaje video directe montate în casă. Bonus, am avut o comunicare directă cu domnul Iohannis, cu răspunsuri prompte și un feedback incredibil de constructiv, dar și independență totală față de restul echipei de campanie. Am fost un bunker izolat de restul sediului din Kiseleff.
Și, da, ne-am bătut până în ultima secundă. Am avut forță de reacție rapidă, am transmis live, am jucat jocul până la capăt. Când Ponta posta mesaje de campanie seci, noi transmiteam în timp real din Londra și Torino, înaintea agențiilor de presă. În weekendul alegerilor viteza de reacție ne-a adus aproape 200.000 de fani. Și câteva procente bune la victorie.
De ce crezi că Iohannis poate fi un altfel de președinte, ce anume te-a convins pe tine?
Sunt bănățean cu bunici ardeleni, nu pot să fiu cu adevărat obiectiv. Mă simt reprezentat de Klaus Ionannis, și cred că o doză de Translivania nu strică la Cotroceni. Klaus Iohannis este riguros de politicos, punctual la secundă, impresionant de atent și foarte hotărât. Este un om care ascultă chiar dacă argumentele nu-i convin, care pune rațiunea înainte de sentiment. Este primul politician la care văd asta. Și am văzut prea mulți. Când stai cu el la masă simți nevoia, instinctiv, să-ți controlezi ținuta și limbajul. Când îl deranjează ceva îți transmite asta prin privire, nu prin ridicatul vocii. Când îți mulțumește o face sincer, când zâmbește, zâmbește din ochi.

”Am fost o mașinărie care a funcționat conform planului, nu conform emoției. Am refuzat clișee sau rețetele sigure – populisme, star endorsement, photo ops – și am consolidat un brand coerent și atipic”.
Eu nu am crezut că Iohannis va câștiga alegerile în primul rând pentru că din punctul de vedere al notorietății, promisiunilor electorale și, mai ales, al aparatului de mobilizare a electoratului, PSD a stat, mereu, mai bine. Cu toate astea, lucrurile nu au mai mers pentru ei ca-n dățile trecute. Ce crezi că a fost diferit de această dată și ce ne indică aceste alegeri din punctul de vedere al felului în care arată electoratul?
PSD a pierdut la acest scor zdrobitor din propria aroganță, din dispreț pentru un electorat pe care, matematic, îl stăpânea. PSD a dovedit, încă o dată, că trăiește, nostalgic, în anii 2000, când punga de făină și amenințările făceau diferența. Când românii nu prea ieșiseră din țară, iar baronii siluiau legea nestingeriți. Nu online-ul a câștigat, în primul rând, aceste alegeri, ci mobilitatea forței de muncă în UE și dincolo de. Sunt patru milioane de români care au refuzat să fie șantajați și asistați sociali, care au plecat la muncă peste graniță. Care au văzut mai bine. PSD și-a bătut joc de ei prin organizarea votului, s-a făcut că nu-i vede. Ei s-au enervat. Online-ul a amplificat mesajul. Ghinion!
De partea noastră a baricadei, am insistat să oferim mesaje pozitive, conținut real, comunicare directă. Românii au interacționat online cu un președinte care îi ascultă și care le răspunde, cu un brand politic sincer și lipsit de aroganțe. Așteptăm asta de vreo 60 de ani.
Iohannis a convins și prin cartea integrității și-a unui fel de-a fi politicos, ca să spun așa. În opinia ta, în politică, pot fi acestea calități pentru o purtare de cursă lungă, își va putea păstra el această imagine în condițiile în care, de exemplu, în spatele lui Iohannis sunt oameni care au fost foarte vizibili în politică și până acum și au dezamăgit?
Cine crede că Iohannis poate fi manevrat și manipulat, nu îl cunoaște și habar nu are despre cum sunt, în fibra lor, ardelenii. Nu este Mesia, nu poate curăța peste noapte partidele, dar cred că a dat deja semnale clare contra imunității nejustificate sau obstrucționării justiției. Oricum, rolul lui este de președinte al României, nu de procuror intern în PNL. Dacă DNA și CSM rămân independente, se vor curăța și partidele.
Ce aștepți tu de la președintele Klaus Iohannis?
Să asculte și să învețe, să nu trădeze societatea civilă care l-a ales, să nu disprețuiască intelectualii, să lupte pentru educația din România. Restul sunt ”mici” detalii: să nu abuzeze nici legea, nici funcția.

Vlad Tăușance și președintele ales, Klaus Iohannis
Care sunt principalele concluzii pe care le tragi după ce ai lucrat, pentru prima dată, la o campanie politică?
Da, este prima campanie de anvergură asta. Am lucrat alături de oameni politici, inclusiv într-un minister, am prieteni și amici în mai multe partide, dar de abia acum am intrat în focurile unei campanii prezidențiale. După trei luni, cinci crize de nervi și patru kilograme în minus, îți zic cu mâna pe inimă că îmi place. Adrenalina de care ai parte, feedback-ul instantaneu pentru deciziile pe care le iei, presiunea enormă, toate chestilea astea provoacă dependență. Nu va fi ultima campanie. Obiectivul pentru 2015-2017 este să particip la o campanie electorală în altă țară din cartier.
În negativ pot să-ți zic că politica din România suferă de aceleași boli ca bloggingul din România: orgolii mari, inflație de păreri avizare și zero disciplină. Iohannis nu prezintă simptomele astea. Mă bucur că a câștigat.
Cum ți-ai petrecut ziua de duminică, ziua votului?
La birou, cu stomacul strâns între cafele și emoții. Apoi la Bistro Eden, ca să-mi refac forțele cu niște carne crudă și un vin. Înapoi pe Kiseleff. Emoții, neîncredere, telefoane, urlete, felicitări, imnul național, șampanie. Apoi Energiea, alături de suporterii nearondați politic. Apoi somn. Acum vacanță. “” Blogul Andreei Vasile
Internetul nu dă nici servicii, salarii sau pieţe de desfacere oamenilor obişnuiţi. Trezirea cȃnd va veni, sperăm să ne găsească ȋn pace.

Reply

Dă-i un răspuns lui Moise Gheorghe Cancel Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai recente

Actualitate

Economie

Stiinta

@2023 – Expres Magazin. Toate drepturile, rezervate.