Preşedintele Ford România, Ian Pearson, a mers zilele trecute pe şantierele drumului expres Craiova – Piteşti, și a constata că nu s-au făcut progrese de la începerea lucrărilor. După ce a văzut postarea președintelui Ford, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dat fuga la Craiova și s-a întâlnit cu Pearson.

După întâlnire, Răzvan Cuc a făcut o sumedenie de declarații năstrușnice, presărate cu greșeli de exprimaare. El a declarat pentru B1 TV că, de fapt, lucrările sunt chiar avansate, dar că ”noi nu suntem în genunchi în fața constructorilor străini”.

”Astăzi, când am făcut deplasarea la organizarea de șantier de la Balș, l-am invitat și pe președintele Ford și am luat să discut din nou cu dânsul calendarul acestui proiect. El a spus că s-a edificat asupra progreselor făcute și cum urmează să facem pașii următori. 

Drumul de mare viteză Pitești – Craiova, în momentul în care eu am intrat în Ministerul Transporturilor, în 2017, avea ca și strategie o revizuire de studiu de fezabilitate. Atunci s-a luat decizia politică să lansăm proiectarea și execuția pe documentele pe care deja le aveam în Minister. A urmat procedura de evaluare, au fost contestațiile, în decembrie 2018 s-a semnat contractul de execuție și proiectare pentru drumul expres. 

Contractul spune că sunt 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Ambii antreprenori, și cel român – Umbrărescu – și cel italian au terminat proiectarea mult mai repede. Avem o economie de șase luni, de asta am și început lucrările că n-avea sens să mai așteptăm.

Am discutat cu constructorii că pe lotul II e vital să finalizăm centura Balșului. Antreprenorul român a spus că s-au făcut pași dar, din cauza aglomerării, vrea să vadă o accelerare.

I-am spus președintelui Ford că, din punct de vedere contractual, constructorul e în termen, ba chiar s-au devansat termenele. Am toată încrederea că aceste obiective vor fi finalizate la termen. 

Eu am pus presiune pe constructori, mai ales pe cei neserioși, dar nu e cazul aici. Ați văzut că am mers pe autostrăzi unde am reziliat contracte, dar aici… Eu am înțeles că mediul online e unul foarte efervescent și mereu când se face un lucru tre să contestăm, dar în cazul Pitești – Craiova constructorii sunt în grafic. Tre să ieșim din tema asta a pesimismului! I-am spus celui de la Ford să nu mai creadă zvonurile și să mă sune direct pe mine. N-a fost nicio presiune pusă de Ford pe minister. Să știți că proiectele pe care noi le-am lansat, le-am lansat pentru români, nu pentru Ford sau pentru vreo companie străină! Faptul că eu am decis ca în vizitele mele să-l invit și pe el și pe alții, că e un lucru de transparență, nu cred că trebuie să-l interpretăm în cheia că se pune presiune. N-a pus nicio presiune, eu decât i-am explicat.

Strategia mea a fost să-mi duc mandatul pe șantiere, că sunt contracte semnate în 2013-2014 și nu-s finalizate. Atunci e normal să merg să pun piciorul în prag. Am spus-o și-o repet: noi nu suntem în genunchi în fața constructorilor străini care au venit în România cu două laptopuri  și cu o mapă și apoi subcontractează”, a declarat Ministrul Transporturilor, pentru B1 TV.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.