Cercetătorii de la Universitatea Valdosta au evaluat 289 de pagini de reclame la produse cosmetice, din şapte reviste editate în aprilie 2013. Ei au introdus beneficiile pe care le promiteau realizatorii reclamelor în mai multe categorii.

Printre menţiunile categorisite se numărau afirmaţii legate de mediu (”nu au  fost testate pe animale”), de susţinerea de care se bucură produsele (”recomandate de dermatologi”), precum şi argumente ştiinţifice (”testat clinic”). Printre produsele analizate s-au numărat mai multe cosmetice, cum ar fi produse de machiaj, de îngrijire a pielii, a corpului sau parfumuri.

Informaţiile au fost verificate, iar afirmaţiile au fost împărţite în mai multe categorii, în funcţie de nivelul de adevăr: ”acceptabile”, ”mincinoase”, ”omisive” şi ”vagi”.

Doar 18% dintre afirmaţii s-au dovedit acceptabile.

În ceea ce priveşte argumentele ştiinţifice introduse în reclame, doar 14% dintre acestea au fost declarate acceptabile. Cele referitoare la mediu s-au dovedit a fi false în proporţie de 50%. La capitolul performanţă, doar unul dintre patru produse s-a bucurat de o reclamă autentică, în timp ce 23% s-au dovedit a fi mincinoase.

 

Sursă: Science Alert, descopera

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.