Specialistii InfoCons (Organizatie pentru Protectia Consumatorilor) au analizat 21 de produse BIO, pe baza informatiilor de pe eticheta, provenind de la 5 producatori / furnizori / distribuitori: Delaco Distribution SA, Econatura Life Concept SRL, De Silva Exclusiv SRL, Carrefour Romania SA, Bio Mania SRL.

In cadrul studiului au fost identificate 7 categorii de produse, si anume: bautura vegetala (din orez, migdale sau soia), ciocolata, iaurt cu fructe, napolitane, Ketchup, maioneza si chiar supa instant.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 21 de tipuri de produse studiate, doar 4 produse nu au in continut E-uri.

19% din produsele analizate nu contine E-uri
48% din produsele analizate au in continut 1 E;
24% din produsele analizate au in continut 2 E-uri;
9% din produsele analizate au in continut 3 E-uri.

Doar 47.61% din produsele ce fac prezentul studiu au specificat continutul de alergeni pe eticheta.

Toate produsele studiate au trecute informatiile nutritionale pe eticheta produselor, valoarea energetica prezentand o variatie de la 0.1 kcal/100 grame pana la 672 kcal/100 grame.

Continutul de zaharuri este mentionat pe eticheta in cazul a 95.23% din produse, iar acesta variaza de la 0.1 g/100g de produs pana la 49 g/100g de produs si 90.47% din produse au mentionat pe eticheta continutul de sare cu valori de la 0.05g/100g pana la 14g/100g.

Daca in cazul produselor BIO de tip ciocolata a fost identificat un numar maxim de 3 E-uri, media fiind de 1 E/produs, in cadrul produselor obisnuite analizate in studiile anterioare putem observa un maxim de 4 E-uri, cu o medie de 2 E-uri / produs in cazul ciocolatei cu lapte si un maxim de 8 E-uri, cu o medie de 2-3 E-uri / produs in cazul pralinelor de ciocolata.

In ceea ce priveste iaurtul cu fructe, in cazul produselor BIO constatam un maxim de 2 E-uri, aceasta fiind si media per produs, comparativ cu un maxim de 6 E-uri intalnit in cazul produselor obisnuite cuprinse in studiul anterior pe produse tip iaurt cu fructe. Diferenta este sesizata si in cazul continutului de fruct, daca in cazul produselor BIO acesta este reprezentat exclusiv de produse naturale, in cazul produselor obisnuite fructul poate fi inlocuit sau suplimentat de aromele sintetice.

Maioneza BIO cuprinsa in acest studiu prezinta un adaos de 2 aditivi alimentari, fata de un maxim de 7 E-uri regasite in studiul anterior pe produse tip maioneza, cu o medie de 4-5 E-uri/produs.

Produsul BIO tip ketchup cuprins in studiul actual nu contine aditivi alimentari, fata de produsele cuprinse in studiul anterior pe produse tip ketchup, in care s-a regasit un maxim de 9 E-uri, cu o medie de 4-5 E-uri/produs.

Sursa: www.infocons.ro, http://www.alegesanatos.ro
Foto: pixabay.com

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.