O comisie specială va cerceta viaţa şi activitatea călugărului Arsenie Boca, pentru care au demarat procedurile în vederea canonizării. Prima şedinţă de lucru a acesteia a avut loc la sediul Episcopiei Devei şi Hunedoara, scrie adevarul.ro.

Episcopia Devei şi Hunedoarei a găzduit  prima şedinţă de lucru a comisiei teologice mitropolitane speciale care cercetează viaţa şi activitatea părintelui Arsenie Boca.

A fost 4 luni  la Muntele Athos,  după care a intrat la mănăstirea Brâncoveanu de la Sâmbata de Sus , unde a fost preot și stareț până în noiembrie 1948 când a fost transferat de către Mitropolitul Nicolae Bălan al Transilvaniei la Mănăstirea Prislop din Țara Hațegului, până în mai 1959 când a fost scos  din mănăstire în timpul prigoanei comuniste. A  pictat vreme de 15 ani la biserica ortodoxă ”Sfântul Nicolae”” din Drăgănescu  (județul Giurgiu).

A fost permanent urmărit și închis de mai multe ori, pentru credința creștină. Fiind înzestrat de Dumnezeu cu daruri duhovnicești excepționale a avut și are o uriașă influență în poporul ortodox român, bucurându-se de un adevărat cult. A murit la Sinaia în 28 Noiembrie 1989, fiind înmormântat la Mănăstirea Prislop, mormântul devenindu-i unul dintre cele mai cunoscute locuri de pelerinaj din România.

 

loading...

2 COMENTARII

  1. reincarnarea in manuscrisele secrete ale lui bOCA gasite in 2008 – LUCRU SEMNALAT DE UN COMENTARIU LA hotnews.ro/stiri-esential-20943989-primele-demersuri-privin… : ” Parintele Stoenescu este cel care a a scris „Omul imbracat in haina de in si Ingerul cu cadelnita de aur”.
    In aceasta carte pe la pagina 110-114 apare erezia preexistentei sufletului.
    De asemenea toata lucrarea a fost scrisa pe fondul ideii de reincarnare multipla, incepand cu „ingerul cu cadelnita de aur”(din Apocalipsa) care se intrupeaza in Sf.Ilie Tesviteanul, acesta in Sfantul Ioan Botezatorul, iar Ioan Botezatorul in Arsenie Boca. In final Arsenie Boca este ori ingerul cu cadelnita de aur, ori Mantuitorul Iisus Hristos. Dar ne-ar putea spune direct autorul ce a vrut sa spuna cu toate acestea. Adica Daniil Stoenescu, cel ce se ocupa de dosarul canonizarii lui Arsenie Boca. ”

    IATA TEXTUL RESPECTIV : ” Principiul spiritual al vieţii, sufletul, intră, prin naştere, în lumea fizică, într-un corp, cu care duce împreună – sub legea sau categoria timpului, o durată determinată – durata vieţii acesteia -. În momentul naşterii sufletul pierde cunoştinţa de sine, în sensul că nu-şi mai aduce aminte, nu mai ştie despre anterioritatea sa nimic. Fenomenul tare se aseamănă cu intrarea unei nave cosmice în păturile dense ale atmosferei terestre, când, potrivit unghiului calculat de intrare în vederea aterizării, capsula se învăluie în flăcări la mii de grade şi legătura radio cu pământul se întrerupe. Aşa ceva se petrece şi în perioada intrării sufletului, entitate spirituală, în pătura densă a biologiei, în lumea fizică. Poate că de aci vine „convingerea” că intrând în trup am intrat în temniţă şi întuneric şi în lanţurile patimilor, care au acest specific că ne leagă de modul acestei vieţi fizice, cu tendinţa de-a ne convinge că aceasta-i singura viaţă existentă. ” [TEXT http://lavi-enrose.com/principiul-spiritual-al-vietii ]

    Cititi si „predica” lui bOCA [ atentie sa nu va convinga sa deveniti adeptii reincarnarii ] https://sfintiinugresesc.wordpress.com/2015/08/30/cuvinte-vii-hule-despre-reincarnare : „Dar Ioan era reîntruparea lui Ilie ? „Cu duhul si puterea lui Ilie” n-ar putea merge si altcineva, de pilda Ioan ? A fost un singur suflet, o data în Ilie, a doua oara în Ioan ? Ar fi prin urmare vieti succesive ? „Reîncarnarea” ar avea baze în Revelatie ? Astea-s întrebarile si misterul.
    Când Ioan a trimis din temnita o întrebare lui Iisus, cu prilejul acesta Iisus a mai precizat despre Ioan: „Ce-ati iesit sa vedeti ? – un prooroc ? Da, zic voua, si mai mult decât un prooroc. Caci el este acela de care s-a scris: «Iata eu trimit înaintea fetii tale pe îngerul meu, care va pregati calea Ta înaintea Ta»”. Deci Ioan era Ilie sau era înger; sau Ilie era înger ?
    Daca dupa înviere toti vom fi ca îngerii, atunci rapirea lui Ilie la Cer sa fi fost cauza transformarii (stramutarii – desi nu corespunde nici cuvântul acesta -) unui om în înger ?
    îngerii si oamenii sunt ordine distincte. Dogmatic.
    Dar daca Dumnezeu poate si din pietre sa faca fii lui Avraam, sau pe magarita lui Balaam sa vorbeasca omeneste ? – Cine-I poate pune hotare ? Ca nu putea sa fie înger mai înainte de aceea ne stau marturie si cuvintele lui Iacov: „Ilie, om pacatos asemenea noua a fost, dar cu rugaciune s-a rugat…” (Iacov 5,17). Dar ce mai întelegem atunci prin „înger” ?
    […] Dar în ce priveste pe Ioan Botezatorul, echivalenta înger = trimis, începe sa nu mai fie multumitoare. Cuvintele; „Iata Eu trimit pe îngerul Meu înaintea fetei Tale”, ar fi stirbite din înteles. Apoi, la Schimbarea la Fata a Domnului, vin de fata si vorbesc cu Iisus, Moise si cu Ilie. Moise din iad. Ilie – din Raiu sau din iad ? Daca consideram pe Ilie independent de Ioan, atunci a venit din Rai. Daca Ioan era Ilie, atunci stim din Predanie ca Ioan a fost înaintemergator al Domnului si în iad; în cazul acesta si Ilie a venit din iad.
    Ca Ioan a fost înger, sau era Ilie transformat de Rai în înger, ramâne iarasi o întrebare: de ce Ioan e reprezentat în icoane de Biserica veche, îndata dupa taierea capului (si cu el pe tava Irodiadei) printr-un Ioan cu aripi: – semnele firii îngeresti ?
    Deci îngerii pot reveni pe pamânt în trupuri pamântesti, ori de câte ori sunt trimisi ? Reîncarnarea lor (desi numai unul, Ilie sau Ioan pune „problema” asa, – ca sa nu generalizam), nu mai e propriu-zis doctrina indiana a reîncarnarii.
    Reîncarnarea se refera la oameni, – si deosebirea dintre om si înger e o deosebire de natura, nu numai de desavârsire -, deci oamenii, fortati de karma, trebuie sa se renasca în vieti succesive, sa-si ispaseasca, fara sa stie, vinovatii din vietile trecute, pânâ când, învatând sa se dezlipeasca de dorinta vietii, nu mai contracta legaturi care sa-i reclame, prin karma, la ispasiri. Purificarea aceasta, aceasta „mântuire” indiana se face automat si necesita pentru un suflet perioade de zeci de mii de ani. E o teorie a „mântuirii”, dar nu e mântuirea.
    * *
    Lasat-am întrebarile sa se ciocneasca de toate stavilarele tainei si sa-si dovedeasca zadarnicia, izbindu-se de limitele îngaduitului.
    Dincolo este împaratia marilor taine ale existentii.
    Dumnezeu tine ascunse în mister rânduieli nestiute de îngeri si oameni.
    Poate ca, gândindu-Se la aceste taine ale Tatalui, si vorbindu-le foarte de departe cu câtiva ucenici, Iisus s-a transfigurat si transpus în mister pâna la asa masura ca, venind apoi la ceilalti ucenici si la multime, pe care i-a gasit aproape certându-se, „toti s-au înfiorat si au alergat sa I se închine. „

  2. https://sfintiinugresesc.wordpress.com/2016/05/03/episcopul-daniil-stoenescu-din-comisia-de-canonizare-a-baut-apa-din-mormant-cu-p-vamvulescu-care-a-povestit-la-rtv/ “Si de-asta.. chiar.. am baut, ca o nebunie, asa – si preasfintitul a baut !- apa de acolo.
    Au luat-o.. cu galetile o scoteau, apa multa- a gasit asa sfantul sicriu [!!!] acoperit de apa, stiti, asa a fost. Apa cu noroi, mocirla, si capacul cum am spus, asa hrasnit. Si o scos, o pus in niste butoaie – apa de acolo a scos, asa.
    Si am baut si eu de acolo. Zic: “Eu vreau sa beau!” Zice “Da-mi si mie!”- a spus preasfintitul; si a baut si el
    – si era, asa , cum sa va spui- apa cu noroi cumva amestecata . Stiti, asa era…, asa era…emotionat]
    ce sa spun : era o agheasma.

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.