PSD-UNPR-PC, PNL si PMP si-au facut deja publice mesajul si imaginea pe care le vor promova in campania pentru Parlamentul European si, spre deosebire de rundele electorale anterioare, la alegerile din 25 mai politicienii par sa ofere un alt tip de imagine fata de cea cu care ne-au obisnuit.

Partidul National Liberal, prima formatiune care si-a lansat oficial candidatii si care si-a prezentat grafica si mesajele electorale, si-a construit imaginea de campanie in jurul fenomenului microbistic. Pe acordurile imnului Ligii Campionilor, liberalii s-au prezentat drept „EuroCampioni la fapte” si s-au pozat impreuna cu o cupa de invingatori pe care se observau stantate 5 stele „europene”.

Lansarea nu a fost, insa, scutita de critici, existand voci care au ridicat problema folosirea insemnelor si a imnului UEFA, fara acordul prealabil al acesteia.   „Nu am vorbit la UEFA, dar e un om care ne-a ajutat în alegerea acestui tip de lansare a candidaţilor şi nu cred că o să avem probleme”, a sustinut Marian Petrache, seful de campanie al liberalilor.

In plus, liderul PNL, Crin Antonescu, a aratat ca detaliile vizuale sunt chestiuni ce tin mai degraba de „decor”, esentiale fiind mesajele politice.

„Important e ce spunem. Că spunem de pe un podium, că spunem de pe o scenă, la un format, acestea sunt chestiuni de decor”, a conchis Antonescu.

„EuroCampioni la fapte”

Partidul Miscarea Populara, prezidat de Eugen Tomac si condus informal de Elena Udrea, pare sa reaminteasca, inclusiv prin afisul de campanie, cine-i adevaratul lider din formatiune. Intr-o imagine ce aminteste mai degraba de productiile cinematografice de la Hollywood decat de campaniile electorale dambovitene, Elena Udrea si „echipa” par sa reediteze scene din filme precum seria „Ocean’s”. Cu diferenta notabila ca Elena Udrea si „gasca sa” defileaza intr-o tinuta mult mai lejera – emblema partidului – decat George Clooney si spargatorii sai profesionisti.

„PMP este un partid nou, tanar, care nu se trage nici din PCR, nici din FSN”, a anuntat mandra Elena Udrea, fara a preciza ca fiecare candidat prezent pe afisul electoral a fost apropiat de-a lungul timpului de unul sau ambele partide desprinse din FSN.

"Udrea' Six" / "Ocean's Twelve"
„Udrea’ Six” / „Ocean’s Twelve”

Spre deosebire de principalii contracandidati, Partidul Social Democrat si aliatii sai au decis sa abordeze o imagine de campanie mult mai conventionala. Atat de conventionala, incat nu aduce nimic nou fata de campania USL pentru alegerile parlamentare, sloganulului „Romania puternica”, adaugandu-i-se doar sufixul „in Europa”. Preluarea identitatii USL de catre social-democrati n-a fost trecuta cu vederea de catre fostii aliati liberali.

„PSD fura”, a fost concluzia prezidentiabilului PNL Crin Antonescu, atunci cand a fost rugat sa comenteze gestul oamenilor lui Victor Ponta de a transmite pe materialele de campanie ca „USL traieste” prin alianta PSD-UNPR-PC.

Raspunsul Puterii n-a intarziat. „Eu cred că USL există în continuare, noi suntem USL”, a sustinut sigur pe el premierul Ponta, omitand sa explice, insa, ce anume reprezinta litera „L” in noua constructie social-progresisto-conservatoare.

usl-traieste
„USL traieste. Romania Puternica in Europa!” / sursa foto: gandul.info
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.