Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a lansat, joi, la Shanghai, noul brand turistic al României. În timp ce noul slogan, „Explore the Carpathian garden”, se doreşte a fi o invitaţie către turişti să exploreze „grădina carpatică” a României, logoul pare să îndemne mai degrabă la plagiat, precizează Antena3.ro.

Elementul grafic al noului brand seamănă izbitor de bine, dacă nu este chiar identic, cu unul care aparţine unei firme britanice de transport.

Logoul noului brand este reprezentat de o frunză colorată în nuanţe de verde, de altfel culoarea predominantă a întregului concept. Elementul grafic, care este poziţionat în partea dreaptă, deasupra sloganului, este aproape identic cu cel al companiei britanice Change Transport, lucru sesizat iniţial de Cristian Dorombach pe blogul său piticu.ro.

Se pare că astfel de elemente grafice pot fi cumpărate de pe Internet cu doar 250 de euro.

Noul brand turistic al României a fost lansat la Shanghai, cu ocazia Zilei Naţionale a României la Expoziţia Mondială 2010. La eveniment

erau aşteptaţi să ia parte, alături de miniştrii Elena Udrea şi Teodor Baconschi, şi foştii mari sportivi Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi.

Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.

De la Shanghai, Elena Udrea se ceartă cu ziariştii în loc să explice ce s -a întâmplat. Iată ce gânduri a aşternut Elena Udrea pe blogul său: „Mă aflu la Shanghai, în China, unde mâine se va lansa brandul turistic al României. Am aflat că, în ţară, Realitatea Tv şi Antena 3 au pornit o adevărată campanie împotriva brandului turistic.

<<Ziariştii imparţiali>> se fac că uită un lucru pe care l-au repetat chiar ei de zeci de ori: e vorba de fonduri europene, bani care nu pot fi utilizaţi decât în acest sens. Problema lor adevărată sunt tocmai <<banii grei>>. Sunt convinsă însă că, dacă banii ar fi intrat în buzunarele lui Voiculescu sau Vântu, atunci brandul turistic ar fi fost cel puţin <<revoluţionar>>.

Antena 3 a mers chiar până acolo încât să spună că trebuia să rămânem cu <<Land of choice>>. Au dat dovadă de maximum profesionalism, omiţând că acesta este numele unei campanii de promovare a României şi nu un brand turistic.

Brandul turistic al României este cel mai serios demers de acest tip realizat până acum în ţara noastră. El este făcut de o firmă internaţională, cotată între primele în lume, şi, cel mai important, cu fonduri provenite de la Uniunea Europeană. În beneficiul României.

Ce nu înţeleg Realitatea Tv şi Antena 3 este că brandul turistic nu este al Elenei Udrea şi că, după ce voi pleca din fruntea MDRT, nu-l voi lua acasă. El reprezintă începutul unei campanii de promovare de succes. E un prim pas către o industrie turistică profesionistă.

Brandul ne ajută să promovăm turismul românesc, dar nu rezolvă problemele structurale ale domeniului. Pe acestea nu le putem soluţiona decât împreună.”

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.