La puţin timp după ce Guvernul nu a mai finanţat proiectul de realiza pârtia de schi Transalpina Ski Resort, pentru că era un proiect derulat de PDL, prin ministerul gestionat de Elena Udrea, şoseaua Transalpina, care a rămas şi ea nefinalizată de pe vremea guvernării trecute rămâne acum în paragină. DN67C Transalpina este şoseaua construită la cea mai înaltă altitudine din România. Această pleacă din Novaci – Gorj şi traversează Vâlcea, ajungând la 2100 de metri altitudine, în Pasul Urdele. Şoseaua este asfaltată în totalitate, dar lucrarea nu a fost finalizată, neavând în prezent parapeţi sau balustrade de protecţie, din lipsă de finanţare. De regulă, ea este deschisă turiştilor doar pe timpul verii. “Şoseaua construită la cea mai înaltă altitudine riscă să ajungă un proiect mamut care se va deteriora an de an până va ajunge ca proiectul lui Ceauşescu, calea ferată Vâlcea  Vâlcele”, a precizat deputatul PDL Romeo Rădulescu, în încercarea de a păra proiectul colegei sale de partid. Acesta a cerut recent guvernului Ponta la rectificarea bugetară bani atât pentru finalizarea unui proiect executat în proporţie de 90%, cât şi a domeniului schiabil de la Vidra, realizat în procent de 80%. „Transalpina deşi a fost executată în proporţie de 90% a atras anual mii de turişti de când a fost finalizată, a marcat judeţul Vâlcea pe harta turistică. Toată lumea, de la Maramureş până la Botoşani vine la Vâlcea să circule pe şoseaua care trece dincolo de nori, dar puţină lume ştie că această şosea nu are şanse să fie terminată şi că prezintă un real pericol prin lipsa parapeţilor, a balustradelor, a rigolelor şi a drenurilor. Toate aceste lipsuri, în următorii ani, vor duce la deteriorarea asfaltului turnat şi, implicit, la distrugerea acestei munci din ultimii ani. Astfel, în câţiva ani, Transalpina va ajunge nepracticabilă şi va muri exact cum s-a întâmplat cu calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele”, a adăugat parlamentarul democrat-liberal. Execuţia acestui drum a fost demarată sub conducerea ministrului Ludovic Orban şi s-a ridicat la suma de peste 300 de milioane de euro. În această vară, CNADNR a reziliat contractul cu firma care executa lucrarea, Romstrade.

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.