Home Actualitate Cel de-al doilea oraş din România care va avea metrou: Care vor fi cele cinci staţii

Cel de-al doilea oraş din România care va avea metrou: Care vor fi cele cinci staţii

by Ioana Popescu

Construcţia unei magistrale de metroul în Timişoara, cel mai mare oraş din vestul ţării, ar putea începe în 2015 şi ar urma să lege centrul oraşului de aeroport, conform autorităţilor locale, potrivit mediafax.

Metroul din Timişoara ar putea avea cinci staţii: Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport, a declarat Nicolae Robu, primarul oraşului Timişoara. Acesta spune că soluţia mutării transportului urban în subteran este singura soluţie viabilă pentru oraş, scrie Gândul.

„Municipiul Timişoara este rupt în două la ora actuală de liniile de tren. Situaţia creează mari disfuncţii, întrucât numărul de traversări ale acestor linii este foarte redus –două subtraversări şi două treceri la nivel- sensibil mai redus chiar decât numărul trecerilor peste Bega, la rândul lor departe de a fi suficiente”, arată Nicoale Robu. Acesta spune că are trei soluţii pentru rezolvarea problemei transportului în Timişoara: ridicarea liniilor de tren pe estacadă, mutarea liniilor de tren în afara oraşului sau ducerea liniilor de tren în subteran.

Edilul arată că Primăria Timişoara a realizat o analiză din perspectivă tehnică, economică, estetică, funcţională, dar şi din punct de vedere al dezvoltării urbane , iar concluzia acestei analize este că  transportul subteran este „soluţia optimă” pentru transport pentru Timişoara.

Specialiştii de la primărie au ajuns la concluzia că metroul ar aduce două avantaje. „Pe de o parte, disponibilizarea unui teren de cca 8 km lungime şi cca 80 m lăţime, pentru realizarea, pe exa est-vest, a unui bulevard ultramodern, într-o zonă centrală, în imediata vecinătate a centrului istoric, într-o concepţie arhitecturală unitară”, a spus Robu.

You may also like

4 comments

clujean 3 ianuarie 2015 - 13:06

sorry, dar studiile efectuate de-a lungul ultimului secol si jumatate arata ca metroul poate fi rentabil doar daca populatia depaseste un milion de locuitori; altminteri, cheltuielile de exploatare si intretinere sunt prohibitive

Reply
C 3 ianuarie 2015 - 19:12

Corect + ca timisoara e pe o fosta mlastina deci mai cresc costurile de vreo 20x

Reply
Cristi C 4 ianuarie 2015 - 13:23

Hei, dar de ce ar strica inca un studiu de fezabilitate? Ce, nu avem si noi firmele pe care sa le rasplatim pentru cooperare?

Reply
Calin 3 ianuarie 2015 - 22:20

De curiozitate, ati mai condus recent prin Timisoara? Eu am facut-o recent, la sfarsitul lui 2014, si am fost stupefiat sa ma lovesc acolo de un trafic mai greoi si intepenit decat cel din Bucuresti. Ideea cu metroul este, zic eu, foarte buna.

Reply

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai recente

Actualitate

Economie

Stiinta

@2023 – Expres Magazin. Toate drepturile, rezervate.