Douã dintre cele şapte persoane care se aflau în avionul pilotat de Adrian Iovan  puteau fi salvate dacã autoritãţile nu s-ar fi bâlbâit ore în şir. După ce s-a aflat că avionul pilotat de Adrian Iovan a aterizat forţat, nicio instituţie cu atribuţii în domeniu nu a reuşit să localizeze epava. Asta în ciuda faptului că medicii deţineau telefoane mobile funcţionale care transmiteau coordonatele GPS (longitudine, latitudine, inclusiv istoricul deplasarii “telefonului”) cãtre STS, SRI şi Poliţia Românã, iar aparatul de zbor dispunea de un sistem de localizare ELT (Emergency Locator Transmiter), care la impactul avionului cu solul s-a declansat automat, transmiţând cãtre ROMATSA coordonatele geografice ale avionului (latitudine/longitudine) cu o eroare de 5 metri.

Ca atare, victimele accidentului aviatic puteau fi localizate imediat dupã impact, cu exactitate. Din pãcate, acest lucru nu s-a întâmplat mai bine de 7 ore, timp în care doi dintre supravieţuitorii acidentului aviatic, pilotul Adrian Iovan şi o tânãrã medic militar rezident au murit.

STS ŞI ROMATSA AU LOCALIZAT GREŞIT EPAVA AVIONULUI

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), instituţie care dispune de echipamente sofisticate de localizare exactã a telefoanelor mobile a dat coordonate greşite echipelor de salvare. Nici ROMATSA nu a reuşit să identifice corect locul în care a aterizat forţat avionul pilotat de Adrian Iovan. Antena 3 a prezintat o hartă care arată două zone greşite indicate de STS echipelor de salvare. Cea de-a treia zonă prezentată pe hartă este cea care a fost indicată de ROMATSA.

Trei localizări greşite (FOTO 1):

– prima localizare, ora 16.22, STS – eroare aproximativă de 12 kilometri
– a doua localizare, ora 16.30, ROMATSA – eroare aproximativă de 7 kilometri

– a treia localizare, la ora 19.31, STS – eroare aproximativă de 14 kilometri

POLIŢIA ROMÂNÃ PUTEA LOCALIZA EXACT LOCAŢIA VICTIMELOR, DAR A REFUZAT SÃ INTERVINÃ!

In afara STS, SRI sau a ROMATSA cei care ar fi putut localiza exact locul prãbuşirii avionului era Poliţia Română, graţie un sistem portabil care putea localiza/identifica/monitoriza telefoanele mobile ale rãniţilor (în retelele Vodafone, Orange, Cosmote şi RCS&RDS) achiziţionat anul trecut de la firma germană SYBORG Informationssysteme cu suma de 2,8 milioane de lei (FOTO 2). Respectivul sistem deţine funcţia de geolocalizarea cu exactitate a aparatelor GSM, graţie „dialogului” constant între un telefon mobil şi antena-releu cea mai apropiată şi algoritmi matematici puternici. Unitatea centrală a sistemului respective este integrată într-o valiză de dimensiune maximă 60x40x30 centimetri şi are incluse antene directive, notebook, scanner de reţea şi acumulatori. De asemenea, unitatea centrală a sistemului poate fi conectată la antene omnidirecţionale prin intermediul unui amplificator de reţea, iar cu ajutorul unităţii centrale, poliţiştii pot monitoriza comunicaţiile GSM şi UMTS prin crearea de celule virtuale cu parametri similari cu cei ai celulelor reţelei reale. Sistemul respectiv permite modificarea puterii semnalului cu care telefoanele ţintă emit, colectarea, înregistrarea şi memorarea într-o bază de date a codurilor IMSI şi IMEI, precum şi ora şi data înregistrării.

Numai cã Poliţia Românã nu a utilizat acest system modern de identificare şi localizare a victimelor accidentului, pe motiv cã ar fi trebuit un mandate de la un judecãtor (!!!).

ÎN TIMP CE STS, ROMATSA, MApN, MAI ŞI SRI BÂJBÃIAU, RÃNIŢII AU FOST GÃSIŢI DE CÃTRE UN PÃDURAR

În acest condiţii, nu e de mirare că operaţiunile de căutare s-au împotmolit. Ore întregi, “graţie” informaţiilor furnizate de STS şi ROMATSA, autorităţile au ştiut doar că avionul a căzut la graniţa judeţelor Cluj, Alba şi Bihor, în zona „Ursoaia”. În lipsa unei localizări precise, oficialitãţile au apelat la o formă rudimentară de căutare: un cerc uman în jurul zonei de câţiva kilometric pãtraţi în care sperau să-i găsească pe cei care s-au aflat în avion.

Cu toată tehnica mobilizată de autorităţi, până la urmă, un pădurar a fost cel care i-a descoperit pe cei patru medici şi copilotul, care au supravieţuit accidentului aviatic.  Ulterior, dupã peste şapte ore de la tragedie, rãniţii au fost transportaţi de cãtre voluntarii unui club de off-road, în stare gravă şi în şoc hipotermic, de la locul accidentului la la drumul judeţean, iar de acolo cei cinci supravieţuitori au fost preluaţi de echipaje SMURD şi transportaţi la spitalul din Cluj-Napoca. Insã, din cauza întârzierii echipelor de slavare, în cazul pilotului Adrian Iovan şi a unui medic rezident, lupta a fost pierdută…

 FOTO2

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.