Breaking news:

Două ceşti de cafea pe zi ţin femeile departe de depresie

Această rubrică este interactivă. O serie de medici de marcă, cu diferite specializări, vă vor răspunde la întrebările dumneavoastră, pe care le veţi trimite pe adresa de mail redactia-AT-expresmagazin.ro sau le veţi posta la comentarii.

Articol de: Ioana Popescu

Un studiu efectuat în SUA, la care au participat 50.000 de asistente medicale, a relevat faptul că femeile care consumă două sau mai multe ceşti de cafea pe zi stau departe de depresie.

Se pare că efectul pozitiv este dat de cofeină, deoarece cafeaua decofeinizată nu a avut aceleaşi rezultate anti-depresive.

Echipa de cercetători de la Şcoala Medicală Harvard a urmărit 50.000 de asistente medicale de-a lungul a 10 ani, între 1996 şi 2006. Dintre acestea, aproximativ 2.600 de femei au început să sufere de depresie în perioada studiată. Majoritatea persoanelor care au fost afectate de depresie fie nu consumau cafea deloc, fie consumau cantităţi reduse, potrivit BBC, preluat de descoperă.ro.

Conform studiului, femeile care consumau 2-3 ceşti de cafea pe zi prezentau un risc cu 15% mai mic de a suferi de depresie în comparaţie cu cele care consumau o ceaşcă de cafea pe săptămână. Cel mai încurajator rezultat a fost cel obţinut în rândul femeilor care consumau 4 ceşti de cafea pe zi, riscul de a suferi de depresie fiind cu 20% mai mic!

Studii mai vechi au arătat că persoanele care consumă cafea prezintă o rată mai mică a sinuciderilor în comparaţie cu populaţia generală.

Profesorul Bertil Fredholm, de la Institutul Karolinska din Suedia, a explicat rezultatele acestui studiu: "Acest lucru confirmă ceea ce ştiam despre efectul cofeinei asupra creierului: aceasta blochează adenosina, eveniment ce are un efect similar cu creşterea cantităţi de dopamină din creier. Devine din ce în ce mai clar că zonele bogate în dopamină din creier au un rol mai important în prevenirea depresiei decât se credea până acum. Iar în ciuda eforturilor repetate făcute în scopul demonstrării unui efect nociv al cafelei asupra sănătăţii umane, se dovedeşte că acest lucru nu este adevărat. Acest studiu elimină încă un motiv de anxietate în ceea ce priveşte consumul de cafea. Dovezile sunt tot mai clare - un consum moderat de cafea nu afectează sănătatea umană".

Sursa: BBC News. Descopera

 

Miercuri 28 septembrie 2011, ora 21:03


Share

  • Facebook
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Digg
  • TwitThis
  • Mixx
  • Technorati
  • NewsVine
  • Reddit
  • Google
  • LinkedIn
  • YahooMyWeb
  • E-mail this story to a friend!

Comentariile voastre

Până acum au comentat 3 vizitatori. Comenteaza si tu!

Nume si prenume:

Comentariu:

Trimite comentariul tău

YNYiFwnkKw : m1YPvK , [url=http://cecnjlqyczpa.com/]cecnjlqyczpa[/url], [link=http://tepregjjhiob.com/]tepregjjhiob[/link], http://gbakszwbrzsk.com/

PaUxmnZcQMVJM : pNLY0k bomjegrguovx

ynxOXPPdzZqfKhL : Woah nelly, how about them appels!

Sfatul medicului

Ioana Popescu

Ioana Popescu

Fumatul afectează memoria încă din tinereţe

Cei care fumează uită, zi de zi, aproximativ o treime din informaţie, comparativ cu cei care nu fumează. Vestea bună este că renuţarea la fumat restabileşte capacitatea persoanelor de a-şi reaminti informaţiile, readucând-o la aproape acelaşi nivel ca şi la nefumători.

Opinii

Oana Stănciulescu

Oana Stănciulescu

Ungureanu vinde România la secret

Unul pleacă, altul vine.....se spune despre cel care a venit că ar fi fost impus de o mare putere. Că ar fi fost condiţia susţinerii în continuare a Marelui Şef de trib de către Marele Licurici. Că tânărul utecist ar fi fost demult pregătit pentru a conduce România ... Se vede treaba că numai noi nu am fost pregătiţi ... cetăţenii ăştia din ce în ce mai deznădăjduiţi şi mai sărăciţi....Probabil aşa  şi trebuie să rămânem. ...Vi se pare plauzibil acest scenariu?

Sorin Roşca Stănescu

Sorin Roşca Stănescu

Eşecul răsunător al Elenei Udrea

Elena Udrea se prăbuşeşte. De la mare înălţime. Practic, de pe cea mai înaltă treaptă politică. E adevărat, nu ajunsese nici preşedinte PDL şi nici premier al României. Dar la Guvern era la butoane. La butoanele cu miliarde. Iar politic, ea repartiza favoriţilor banii şi, ca atare, îi putea dirija şi tot ea era cordonul ombilical dintre partid şi Preşedinte. Boc rămăsese doar o perdea de fum. Iar acum, bomboana pe coliva Elenei Udrea a pus-o chiar marea ei cucerire, primarul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone. Cum a fost posibil?

Sorin Roşca Stănescu

Sorin Roşca Stănescu

Greva frustraţilor şi chiulul păpuşarilor

În curând vor fi 30 de zile de grevă parlamentară. O grevă a opoziţiei frustrate. O procedură legală dar excepţională. Rarisimă în lume. Un protest extrem, iniţiat de USL. Care se suprapune unor demonstraţii cetăţeneşti maraton, care şi ele însumează, în curând, 50 de zile. Pe de altă parte, şi puterea va aniversa, peste câteva luni, 4 ani de chiul. Puterea din Parlament.

Blogul zilei

www.ciutacu.ro:Să vină luna de pe cer! Ca la mama acasă

În timp ce Sinaia, oraşul meu natal, trăieşte şi există într-un plan perfect paralel cu al meu, Craiova, oraşul unde soţia mea a făcut liceul, numai luna de pe cer nu mi-a pus-o la dispoziţie; fiindcă nu i-am cerut-o. În vreme cu cunoscuţii mei iau act – uneori, din ce în ce mai rar – că am trecut pe acasă, oameni pe care i-am văzut prima oară-n viaţă s-au dat peste cap ca echipa A3 (şi am fost vreo 25!) să se simtă ca acasă. Şi aşa a fost!

Film

Johnny English... se întoarce!

Johnny English... se întoarce!

Rowan Atkinson revine în rolul celui mai simpatic agent secret, în cea mai noua comedie cu spioni, "Johnny English... se întoarce!". Spionul aflat în slujba Majestăţii Sale are o nouă misiune: trebuie să oprească un grup internaţional de asasini înainte ca aceştia să ucidă unul din liderii mondiali, declanşând astfel haos la nivel global. Astfel, Johnny English, împreună cu agenta MI-7, Pamela Head (Gillian Anderson) vor încerca să deconspire o reţea de terorişti cu legături în CIA şi KGB, asta înainte de conferinţa de presă a şefilor de state.