Menţinerea sănătăţii creierului nostru este extrem de importantă pentru sănătatea generală a corpului nostru. Totuşi, pentru a avea un creier sănătos, trebuie să luăm şi noi câteva măsuri esenţiale, legate de activităţile noastre zilnice.

Neurologul american Tara Swart a prezentat, pentru Business Insider, cele mai eficiente metode de menţinere a sănătăţii creierului.

Principalul aspect de care trebuie să avem grijă atunci când vine vorba despre sănătatea creierului nostru este alimentaţia. Medicul a enumerat alimentele care aduc cele mai multe beneficii acestui organ al corpului. Este vorba despre somon, avocado, ouă, nuci şi seminţe şi uleiurile de cocos şi de măsline, scrie Gândul.

Trebuie, de asemenea, să acordăm o foarte mare atenţie odihnei. Creierul are nevoie de 7-8 ore de somn pentru a se reface complet. S-a demonstrat că dacă o persoană are un somn agitat sau incomplet în decursul unei nopţi, aceasta se poate confrunta ziua următoare cu o scădere a coeficientului de inteligenţă cu 5-8 puncte.

Hidratarea este şi ea un element important în menţinerea sănătăţii creierului. „Sfatul general este acela de a consuma o jumătate de litru de apă pentru fiecare 15 kilograme din greutatea noastră corporală în fiecare zi”, susţine Tara Swart. Acest lucru se traduce, având în vedere greutatea medie a unui bărbat, în consumul a 3 litri de apă pe zi în cazul reprezentanţilor acestui sex.

Totodată, este ideal ca fiecare persoană să facă mişcare în timpul unei zile, ajungând la cel puţin 10.000 de paşi.

Neurologul atrage atenţia şi asupra meditaţiei, spunând că studiile arată că 12 minute de meditaţie făcute zilnic pot fi suficiente pentru a reduce stresul acumulat la nivelul creierului.

Sursa- descopera.ro

loading...

LĂSAȚI UN MESAJ